Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Ta er chans och påverka Å:s liv onsdag, 5 mars, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:50 f m

Insikt:
1) Jag är förbannat duktig på att vara flickvän
och
2) Jag är en jävel (dvs riktigt bra) på första kontakten med nya män
men
3) Jag är helt värdelös på spelet mellan 1 och 2

Just nu letar jag efter:
1) Någon som kan sätta på mig riktigt jäkla bra med jämna mellanrum, utan klagomål
och i förlängningen
2) Mr Right

Lösning:
1) Jag behöver förhållningsregler så att jag slutar bete mig som en maniac eftersom min magkänsla uppenbarligen är åt helvete när det gäller insikt 3
och
2) Jag tänkte att ni skulle få kunna ge mig dem

Seså, alla ni som bara läser men aldrig kommenterar, kom med en lista. Jag vill ha minst tio förhållningsregler, men gärna så många som möjligt. Låter de vettiga så lovar jag att följa dem till punkt och pricka.

 

27 Responses to “Ta er chans och påverka Å:s liv”

  1. Läser men har aldrig kommenterat eftersom du rör dig i en helt annan division än vad jag gör med livet i den lilla byn!

    Har redan träffat Mr Right, som jag sedan har förlorat för alltid och kommer fasiken inte ihåg något om hur man gör med 2:an ”första kontakten med nya män”. Väntar alltså med spänning på hur övriga läsare kommer att tackla din efterfrågade lösningslista. Good Luck!

  2. beerbelly Says:

    ”Jag är en jävel (dvs riktigt bra) ” Hahaha roligt.
    Om det blir få svar kanske vi stalkers får chansen med?
    Ha det gött.

  3. Å Says:

    Spader Madame: Det finns flera Mr Right. Din var Mr Right Then. Nu är det Mr Right Now som du ska leta efter…

    BB: Alla får komma med förlag, jag tänkte bara utöka diversifieringen av svar lite genom att utmana de som aldrig säger något men som jag vet läser…

  4. beerbelly Says:

    Aha. Våra förslag är lite för mainstream. Ska tänka på saken ett tag och se om man kan skaka fram något nyskapande. Rymma med en rysk cirkus är så 2007 🙂

  5. S Says:

    Hmmm… Första kommentaren då.. Tyvärr inget att komma med.. 😦
    Skulle behöva en likadan lista själv.
    Så jag ska kolla av kommentarerna här de närmaste dagarna, och sno åt mig allt jag kan… ;-P
    Men kan ju alltid önska god tur!

  6. Å Says:

    Ska det vara så jävla svårt att hitta på några förhållningsorder? Va??? Det här är ju helt galet. Jag tänker skrivvägra tills dess att minst tio vettiga punkter skrivits ned. Så det så. Tack för mig så länge.

  7. Alley Cat Says:

    Alley Cat läser allt som oftast men kommenterar inte särskilt ofta längre. Hennes ord har trytit de sista månaderna…

    Alley Cat har dessvärre inga bra lösningar att bidra med. Hon har varit singel i 11 år och varit på en knapp handfull dejter i hela sitt liv. Hon har inte den blekaste aning hur man får kontakt med en person av det motsatta könet, än mindre hur man förhåller sig till dem!

    Alley Cat finner Å’s liv fascinerande och spännande, ibland även hjärtskärande, kanske mest på grund av att det skiljer så totalt från hennes eget. Hon hoppas därför innerligt att andra läsare snabbt som tusan bidrar med minst tio vettiga punkter så att Å snart skriver igen…

  8. beerbelly Says:

    Det är ju en assvår fråga. Lovade ett försök på någonting så det ska jag leverera förstås. På gott och ont som alltid. Blir nog självklara grejer troligen.
    Förutsättningar:
    Ni har träffats och du är intresserad. Punkt 2 var ju enkel =).
    Hmm har ni haft sex tro.. ja varför inte. Tror det är 50/50 om det är bra eller inte för ev förhållande. Beror väl mest på om personen bara ville ha sex och sen inget mer. Det verkar vara ganska vanligt förekommande.
    Visst bra sex vill de/man/alla ha mer av så chanserna till det borde vara goda. Men om de endast ville det först har jag svårt att tro att det ändrar sig då? :).
    Kan vara bra att inte sälja sig sexmässigt innan man funderat lite på om snubben verkligen är ok med.

    *Så skilj lite på sexjakt och förhållande jakt kan bli råd 1. Självklart betyder inte det att du ska ha dålig sex i förhållandet och tvåsiffrigt antal älskare bredvid. Bara att du ska prioritera lite annat innan eller efter ni legat.

    *Var på men inte för på.. behöver inte utveckla det mycket efter dina senaste inlägg =). Personligen gillar jag inte spel av typen, jag kan inte höra av mig före så och så lång tid gått osv. Kanske finns de som bryr sig om det men inga jag pratat med.
    Gångbart ex. Efter en dejt sms:a Det var trevligt/kul/bra hör av dig om du vill hitta på något igen.
    Perfekt att skicka först så man slipper bollen tycker jag 🙂
    Ej gångbart ex. Det var kul. Infinn dig för uppföljning tors kl19 bär siden underkläder, Medttag gimpsuit.
    Menar att även om du förstås kommer dominera honom tillslut, så är det bra om han inte fattar det med en gång.
    Sms är kung rent allmänt tycker jag :-).

    *Kommer han med förslag på aktivitet på dejt. Håll bara med om du verkligen vill göra det. Annars motförslag.
    Gillar du det och hur det gick. Försök föreslå nästa aktivitet själv? Om han inte är snabb nog åtminstone.

    Vet att det inte är tio punkter.. när man gått på två dejter och troligen haft intimtumgänge.. så blir det väl mer av samma om man tror att det är något att jobba på.
    Dejt tre (räknar inte enbart sexträffar alls nu alltså) så kanske det är cool med en heldag eller weekend träff..

    Samf:
    Gör annat än bara sex och vill han inte det så vill han inte ha ett förhållande. Efter några dejter så lär ni veta om det är något att jobba på. Haka på förslag men inte om du inte vill. Kom med förslag men tjata inte.

    Wow att jag inte författat the game :/ .. hade hoppats på andra kommentarer från mer kunniga på området.

  9. Mr know it all Says:

    Okej, Det är alltså i bryggan mellan punkt 1&2 som du behöver förhållningsregler.
    §1, I punkt 3 nämner du ”spelet”. Detta kan vara av dig en normal omskrivning men det insinuerar snarare ditt sätt att se på en relaton under arbete. Din ”mind set” bör inte vara att det är ett spel utan allvar.
    §2 Ha inte så brottom, stressa inte, va inte för PÅ.
    §3 Gällande tel samtal, sms, mail etc. Skicka aldrig mer än två stycken utan att få svar.

    fortsättning följer…

  10. beerbelly Says:

    Just det mitt viktigaste råd. Ha kul (någon ska fan ha det med).

    På person fronten (det var ju inte ens med ..). Är snubben för smooth, för dryg, för på/av så välj någon annan.

  11. M Says:

    Hmm.. inte så lätt att komma på förhållningsregler. Men ska väl ge det ett försök så att du inte slutar blogga 😉

    1. Håller med Mr Know it all om punkt 3, om du hört av dej mer än två gånger i rad utan att få svar så är det nog bäst att ta det som ett tecken och lägga ner. Annars kan man lätt uppfattas som lite av en stalker…
    2. Om man vill ha ett förhållande så är det också en bra idé att vänta med sex, inte för att man ska vara en ”fin flicka” utan för att det kan vara svårt att lära känna varandra om man är för intim för tidigt. Tredje dejten kan nog vara lagom (klyschor är klyschor av en anledning)
    3. Charma kompisarna om du har chansen att träffa dem, vad jag har märkt så är det i början för vissa (alla?) män/killar väldigt viktigt vad vännerna tycker.
    Och det är allt jag har.. 😛 Är nog inte sådär grym på det där spelet själv heller 😉

  12. Greenchili Says:

    *tänkarhatten på*

    Släpp alla måsten. Acceptera att det kan ta tid att nå en djup relation med någon och att lära känna dem, oavsett när ni började ha sex. Tycker inte att man behöver fundera så mycket på när och hur sexet kommer in i bilden, sålänge båda är med på det och det känns rätt.

    Försök att få en avslappnad relation där ärlighet är viktigare än att framstå som toppen – åt båda håll. Ställ samma krav på dig själv som på din partner, försök att i det tidiga skedet av relationen sätta dig i hans situation så ofta som möjligt för att försöka förstå hur ditt agerande uppfattas. Empati är oerhört viktigt här, likväl som att ge varandra utrymme att fortsätta leva sitt liv.

    Det är mitt viktigaste råd, tror jag, är att inte låta någon av er slukas upp av den andres liv. Efterhand kommer era liv att sammanflätas, men egentid är viktigt. Dessutom; kärlek frodas på avstånd (lagom avstånd). Träffas var och varannan dag och totalt fokus bara på varandra kväver relationen.

    Fast ännu viktigare är; lär känna människor, inte potentiella partners.

    Mvh besserwisser Chilin

  13. Greenchili Says:

    Vet inte om det är till någon hjälp, men nu har jag blivit sådär inspirerad igen. Har du lust får du gärna läsa dagens inlägg på min blogg. Självklart har jag länkat hit! // Chilin

  14. beerbelly Says:

    Ok ny vinkel.. jag nuddade ju ämnet som inte fick beröras redan igår. Det rör sig alltså om möjligheten att du valt lite fel personer att gynna med din närvaro.
    Igår när jag staplade hem från krogen i snöovädret kom jag på något som kan vara värt att fundera på. Det är som alltid upp till dig. Ja jag var berusad och det tog tills nu innan jag kom på vad det var jag tänkt.
    Jag har ju läst/stalkat här under en ganska lång tid nu och borde ha lite historia att luta mig mot.

    Vad har alla de som du fattat intresse för gemensamt. Förutom det att alla säkert är snygga osv. Uppfyller de kraven du listat tidigare.
    Min tolkning är att alla är förbättringsprojekt eller utmaningar.
    Alltså. Omöjliga att få eller omöjliga att leva med. Du vill rädda/hjälpa dem eller kriga för att få något du inte kan få.

    Så mitt avslutande (låånga) råd blir.
    Leta efter någon som utmanar dig på rätt sätt. Inte en som är emotionellt trasig eller knarkare eller dyl. Inte någon som är fast i relation eller uttalat inte vill ha en relation.

    Han bör alltså vara ledig. Lagom ålder. Smart. Ha andra intressen än dig. Vara beredd att slängakäft (finns det uttrycket kvar?). Ställa krav på dig som du får jobba lite med. Även tvärtom kanske. Ja du fattar förstås.

    Det viktiga är att du ska ha en utmaning men inte av den sorten du letat (omdevetet kanske) nu med omöjliga projekt.
    Tror förstås att det är viktigare vem du träffar än hur exakt du beter dig i punkt 3.

    Det ihop med att leta/visa annat än bara sex som jag tjatade om tidigare vore intressant.
    Håller som sagt med chili om att det inte är avgörande att vänta med sex eller inte. Grejen är att om du ”säljer” dig som enbart sex så är det svårt att ändra sen kanske?
    Återigen du fattar vad jag menar.

    Nog tjatat från mig i ämnet. Lycka till.

  15. Jenny Says:

    Alltså. Jag är ju liksom en sån som levt rövare där ute, som knullat runt som värsta… runtknullerskan och som dejtade som om det inte fanns någon morgondag. Det som ALLTID fungerade var att inte verka intresserad. Att skita fullständigt i dem några dagar, sen när man träffades så var man överintresserad och det fanns bara den personen i hela världen. Det är nog så jag fångat alla människor i hela min karriär, även om det låter helt sjukt: ointresset. Även så jag fångade käre Stolte mannen.

    Och som ovan skrivit: skilj på sexet och förhållandet!

  16. Jenny Says:

    * Var ointresserad.
    * Tro inte att alla du träffar är Mr Right, vissa kanske du bara vill ligga med och då ligger du med dem och sms:ar inte, fikar inte med osv.
    * Omöjliga fall, projekt, finns inte. Ingen är omöjlig. De är bara lite intressantare.
    * DU är huvudpersonen i ditt liv. Tänk aldrig mer på honom än på dig.
    * Fundera inte så mycket.
    * Träffa gärna fler på en gång i början. Det gör dig mer otillgänglig, vilket faktiskt leder till intresse.
    * HA KUL!!!!

  17. Nini Says:

    Ok, det här en pik till mig för att jag inte levererat tillräckligt snabbt?!

    Jag är ju sjuk för i helvete!!

    Nu får du inga av mig bara därför!!

  18. beerbelly Says:

    Det måste vara 10 punkter nu väl?
    Bra eller inte är svårt att veta.
    Läsvägrar du med kanske =)

  19. Miranda Says:

    Läst din blogg till och från ett tag. Skulle ju va himla trist om du sluta blogga för att vi doldisar inte la manken till och hjälpte dig:

    1. Sex är hälsa! Man behöver sex. Ligg så ofta du kan! Även dåligt sex kan vara bättre än inget sex…
    2. Inget fel med att ligga runt så länge man tänker på ”hygienen” 😉
    3. Känns det rätt så känner man det i regel från början.
    4. Man kan vara kompis med killar. Man behöver inte ligga…
    5. Är det rätt, så blir det bra.
    6. Aktivera dig och lev loppan. Man har bara ett liv så att säga.
    7. Ödsla inte tid på en grabb som inte fixar att skapa pirr i magen på dig.
    8. Var egoist, alla andra är det.
    9. Tänk inte för mycket, älta inte för mycket.
    10. Vill man så kan man, bortförklaringar som att tid och pengar inte räcker duger inte. Vill man verkligen träffa någon så fixar man det.

    Summa sumarum. Om det finns en Mr Right Now för dig så kommer du hitta honom den dag det är dags. Men att räkna sitt livs lycka på att man ska hitta någon partner (tror jag iofs inte du gör) är dumt. Man måste va iaf nöjd och en smula glad i sig själv. Lycklighet är få förunnat.

  20. Å Says:

    Generellt sätt: Ni är allihop alldeles för ospecifika. Vad betyder det att ha kul, vara ointresserad osv? Exakt hur beter man sig då? Dessutom är många förslag kopplade till de två stadier jag är bra på. Så, de regler jag tar med mig hittills (och utvecklat lite) är:

    §1, Min “mind set” bör inte vara att en relation under arbete är ett spel utan allvar. Allvarets regler måste följas. Punkt.
    §2, Är mannen för smooth, för dryg, för på/av så välj någon annan. Han får bara en andra chans. Hellre fälla än fria.
    §3, Vänta med sex till tredje dejten. Det är helt ologiskt när jag är så fruktansvärt bra i sängen, men klyschor är klyschor av en anledning.
    §4, Sluta leta förbättringsprojekt eller utmaningar som är omöjliga att få eller omöjliga att leva med. Leta efter någon som utmanar dig på rätt sätt. Inte en som är emotionellt trasig eller fast i en relation eller uttalat inte vill ha en relation.
    §5, Alla jag ligger med måste jag inte försöka inleda en relation med. Om det är ett one-night-stand eller en då-och-dåare så inled varken eller tacka ja till något annat än att knulla.
    §6, JAG är huvudpersonen i ditt liv. Jag får inte tillåta mig att tänka mer på mannen än på mig själv.
    §7, Träffa fler på en gång i början. Det gör mig mer otillgänglig, vilket leder till intresse.

    Regler jag gillar men inte riktigt helt kan greppa eftersom de måste utvecklas så att jag förstår precis vad de innebär är:
    * Ha inte så bråttom, stressa inte, va inte för PÅ. Vad innebär detta rent praktiskt? Ge exempel.
    * Gällande tel samtal, sms, mail etc. Skicka aldrig mer än två stycken utan att få svar. Betyder detta även att jag inte ska initiera fler än två gånger på raken även om jag får svar?
    * Var ointresserad. Vad betyder det rent praktiskt?
    * Fundera inte så mycket. Eh, hur då?
    * Sex är hälsa! Ligg så ofta jag kan! Även dåligt sex kan vara bättre än inget sex… Är inte det stick i stäv med tredagarsregeln? Eller ska jag separera detta till one-nighters?

    Jag vill särskilt tacka alla nya kommenterare! Kul att ni hört av er! Men som ni ser, än fattas några regler, so keep on the good work…

  21. Nini Says:

    Lite översättningar:
    * Ha inte så bråttom, stressa inte, va inte för PÅ.
    Skit i det här! Det här är en skitregler som handlar om maktspel och att spela svåråtkomlig. Så yesterday!! Säg vad du vill ha och när, men räkna med att vissa killar försvinner då. Men shit, vill du ha killar som du måste hålla på å tricksa med eller vill du ha sex??

    * Gällande tel samtal, sms, mail etc. Skicka aldrig mer än två stycken utan att få svar. Betyder detta även att jag inte ska initiera fler än två gånger på raken även om jag får svar?
    = Det betyder helt enkelt: Skicka inte ett tredje sms om du inte får svar. Svarar han så svarar han, då är det bara att köra på. Men ingen gillar tjat.

    * Var ointresserad.
    Skit i det här också! Du vill ha sex, då säger man det. Spela ointresserad tar för mkt tid och är sjukt tråkigt spel!

    * Fundera inte så mycket. = Älta inte.
    Du vet hur man gör, du kan bara inte låta bli. Men försök. 😉

    * Sex är hälsa! Ligg så ofta du kan! Även dåligt sex kan vara bättre än inget sex.
    Skit i 3-dagars regeln. Ligg så ofta du kan. Om du vill. Det är hela hemligheten: Om DU vill!

    Resten av reglerna får du imorrn.

  22. beerbelly Says:

    Jag tar tillbaka min råd om det går.
    Dels för att jag absolut inte borde ge råd på området.
    Dels för att jag vill tro att om man träffar rätt person så behövs inte (gör ingen skillnad) reglerna.
    Återigen .. förstås lycka till. Jag följer med spänning råden från trovärdiga källor.

  23. m Says:

    du kanske bara ska vara som du är? hela processen och diskussionen med dig själv är viktigare än karlarna. vissa saker behöver man inte ha kontroll över…
    (om det inte ger höjdpunkter, rent sexuellt.)

  24. Jenny Says:

    Nini: Fast ska det inte ta lång tid? Hon har hittat någon hon gillar, som hon är bra på, vill ha honom till pojkvän, för hon är duktig flickvän (duktig lät mesigt, men… bra då) – får det inte ta lång tid att fånga bytet då? Jag tycker inte att det är tråkigt, jag tycker att det handlar om precision, finkänsla och okej, ett maktspel, men maktspel sker ju i alla relationer, mer eller mindre.

    Å: Ointresserad, i min mening, är inte att prata med andra och gäspa när man är med killen, utan kanske vänta en dag extra med att ringa, låta honom ta första steget, låta honom fundera. Fast det är en tunn linje där med, är man för av så blir han ointresserad. Ett grunintresse måste ju finnas.

    Det här är ju ingen lätt fråga, eller problem, känns som om alla mina singelkompisar är här. Man får halt enkelt göra som man känner för. Här ovan får du ju tusen olika tips som i många fall motsäger varandra.

  25. Miranda Says:

    Tycker inte du ska köra på sånna där jävla dejtingregler och klychor, ”Det gör mig mer otillgänglig, vilket leder till intresse.” va fan om han är intresserad och du är intresserad va fan ska man spela spel för då!?!

    Och det där med regler om att höra av sig för mycket med. Va fan, om han tycker du hör av dig för mycket är han ju inte genuint intresserad! Vänd på det, om du är intresserad av nån å de hör av sig till dig mycket blir du ju bara glad.

    Ang ”tänk/älta inte” beror mycket på mig själv. Jag kan ibland tänka för mycket på hur det borde vara istället för att leva mitt i där det händer nått istället. Go with the flow!

  26. Nini Says:

    @Jenny
    Nej, hon har inte hittat nån som är Mr Right. Inte nu.
    Just nu handlar det om att hitta nån som det kan bli sjuhelvetes bra sex med vid tillfälle och i förlängningen Mr Right.
    Jag läste inte in att det måste vara samma person.

    Sen fattar jag iaf inte varför man ska hålla på å spela en massa spel. Var ärlig och säg vad du tycker så blir det en bättre start. Vad vinner du på att hålla tillbaks och spela svår?

  27. Mr know it all Says:

    intressant läsning…
    Konklusion: Det finns lika många sätt (bra eller sämre) att hantera relationer under uppbyggnad eller allmänt sociala sådana som det finns personer som hantear dessa. Tror det är svårt att ge och använda råd som är specifika utan att hamna i det där ”spelet” som ändå bygger på generella grundvalar och inte tar hänsyn till personligheterna som det är frågan om. Man kan alltid skapa sig ett ramverk för hur man bör bete sig i diverse sitationer men detta tror/vet jag att du (Å) redan har. Det har med uppfostran/socialt arv/taktkänsla/intuision/värderingar att göra och är en del av ens personliget som delvis (enl min mening) har byggts upp under ens uppväxt och liv. Med det inte sagt att man inte kan ändra på sig men då måste man ställa sig frågan varför?

    Tror inte att det finns något facit till hur man hittar-fångar-behåller en partner. däremot finns det gott om klyshor och goda råd av erfarenhet, men de spretar åt alla håll så att tillämpa dessa är nog svårare än att köra sitt eget race utifrån vad magkänslan säger.

    Jag säger som Jesper Rönnbeck (gammal extremskidåkare) ”man måste finna sina egna linjer”


Kommentera

