Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Nummer elva – Mr Know it all måndag, 3 mars, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:59 f m

Egentligen skulle han inte förärats ett inlägg. Egentligen var han avskriven och försvunnen och en sådandär han-kunde-varit-något-om-kemin-hade-stämt. Mr Know it all var nämligen mitt reboundförsök efter Prince Charming, en sådan som faktiskt verkade kunna vara ett riktigt bra reboundfall, och den första på år och dagar som fått mig att känna mig nervös. Men när vi träffades (hittade varandra på Spraydate) klickade vi inte alls på några andra plan än som vänner, och vi gick därifrån båda två med en ganska fast övertygelse (rätta mig om jag har fel här mr) om att vi inte var Han eller Hon för varandra. Där skulle historien slutat, eftersom det inte fanns så mycket mer att säga, och därför skulle ni inte fått vetat mer.

Men Mr Know it all har fått sitt namn av en anledning. Han är vansinnigt smart (som alla andra män jag faller mer eller mindre för) och han har faktiskt vett nog att göra sin research.

Hej XXX!

Såg precis att du var online så jag tänkte bara skicka iväg några snabba rader. Ville bara säga tack för i fredags. Tyckte verkligen du var en jättetrevlig kille men jag tror att vi båda två kände att vi nog kanske inte var riktigt rätt för varandra som pojkvän flickvän, men så är det ju ibland. Hur som helst vill jag bara önska dig lycka till i ditt vidare sökande och säga att jag är övertygad om att du kommer hitta henne därute, för du är verkligen en toppenkille!

Kram
Å

Hej Å.

Tack så mycket själv. Hade en jättetrevlig kväll och jag tycker dito om dig, men jag håller med. Vi är kanske inte som klippta och skurna för varandra. Om inte annat så kunde man ju läsa vad du tyckte i din blogg… Ja, jag har läst din blogg. hittade den efter ca 5-6 min efter vårt fösta samtal. Hoppas du inte tar illa upp för att jag inte sa det, du frågade ju inte heller…
Får önska dig all lycka i ditt fortsatta sökande efter din prins. När du minst anar det kommer han att stå där. Så skippa din ev ”mansdetox” och kom ihåg att du är en riktig supertjej som många trånar efter.!

Kram
/XXX

Japp, killen hittade min blogg. Innan vår första dejt. Han hade alltså all info han behövde. Och jag kan inte säga något annat än att jag blev chockad, förvånad, och fruktansvärt nyfiken. Så naturligtvis ringer jag upp honom och frågar hur fan han lyckades hitta mig. En halvtimme senare lägger vi på, och åtminstone jag avslutar med ett stort leende på mina läppar. För han och jag må inte vara skapta för varandra, men jag bockar och bugar för hans street smarthet och hans extremt sexiga röst. Så singelkvinnor därute, be ware, ni kan vara lättare att genomskåda än ni tror. Särskilt om ni råkar ut för en mr Know it all. Men om ni gör det, och det klickar, så har ni tur, för han är verkligen en riktigt bra kille…

 

10 Responses to “Nummer elva – Mr Know it all”

  1. beerbelly Says:

    Är det smart eller dumt att ta reda på så mycket info som möjligt om en förstadejt innan man ses? Funderat på det en stund nu och har inget svar som vanligt.
    Mer kaffe till mig.
    Bättre lycka med nr12?

  2. Mr know it all Says:

    Beerbelly, Satt och funderade precis som du i den här frågan men kom fram till att ”knowledge is king” Frågan var snarare hurvida jag skulle berätta eller inte för Å att jag hade haft ett fönster rakt in i sanningen om henne.
    Å,
    Tack för komplimangerna. Jag kan ärligt säga att jag också la på med ett leende. Ska bli interssant att följa den här bloggen…

  3. beerbelly Says:

    mr.IT: Jo jag tänkte på den biten med. Det enda som störde mig lite var att du sa att hon inte frågat om du letat. Som någon form av ursäkt.. Jag tyckte inte att det behövdes någon ursäkt. Men som ursäkt sett var den lite tunn.
    Numer får man räkna med att folk googlar/kollar lite/mycket.
    Hehe jo ”knowledge is king” , det är nog ändå två sidor på myntet.
    Beror på vad man får läsa förstås. Problemet är att man inte vet det innan man väljer att läsa :-). Samma med mötet rl. Får det samma resultat när man vet mer. Återigen på gott och ont..
    Vissa ”sanningar” kanske kräver förklaringar etc.
    Du fattar nog vad jag menar utan att jag tjatar mer. Kanske redan visste att och vad jag skulle skriva :D.
    Lycka till framöver du med!

  4. Å Says:

    Hahahaha. Det här är ju skitkul. En dejt och en kommenterare i debatt. Det hade jag aldrig någonsin trott skulle hända. Ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av….

    BB: 12? Mmm. Förhoppningarna är låga just nu.

    Mr Know it all: Jaså? Du tänker följa den även hädanefter? Kul att titta på road kill tänkte du eller? 😉

  5. Mr know it all Says:

    Beerbelly, Håller med om att ursäkten var något tunn om den fick stå själv, men det låg lite mer tanke bakom än så. Vet inte om det uppfattades av Å, men i hennes ”diss” av mig (no hard feelings) så upplevde hon mig som självupptagen… men så många frågor kom inte från henne heller.

    Det finns alltid två sidor av myntet. Man ska ju inte ställa frågor som man inte vill ha ”fel” svar på. I det här fallet kunde man ju inte vara säker men frestelsen var för stor för att unvika att snoka lite. My bad ifall jag hade fått info jag inte ville ha. Om jag skulle dö i morgon, vill jag veta det idag? Dilemmat var snarare vad det skulle få för konsekvenser om vi bestämt oss för att fortsätta träffas. Cencur av bloggen, snokande, förnärmande, jag du fattar

    Tackar, ha det bra du med!

  6. Å Says:

    Mr Know it all: Eh, va? När har jag sagt att du var självupptagen? Nu är vi i missförståndsland tror jag allt… Mr Know it all syftar på två saker:
    1) Du tog reda på en massa om mig innan
    och
    2) Du har åsikter om allt.
    Ganska lik mig själv med andra ord. Så självupptagen skulle jag verkligen inte kalla dig. 😉

  7. Mr know it all Says:

    Okej, vi missförstod varann. Eller snarare jag misstolkade det du skrivit. Så kan det gå när man snokar… Fan nu fick Beerbelly vatten på sin kvarn…

  8. beerbelly Says:

    Hehe alltid kul om det underhåller.
    Var inte så mycket debatt. Jag tycker inte att någon gjort fel. Allra minst jag =).
    Kommenterar och testar åsikter av ren nyfikenhet. Kul att höra hur andra resonerar.

    mr IT: Hehe jag är född och uppvuxen i niagarafallen tror jag.
    Har fortfarande ingen bestämd åsikt men är glad att få veta hur du resonerat.
    Ha det bra båda två!

  9. maza Says:

    haha, man blir ju onekligen nyfiken på den där mistern, spraydatare som man är…

  10. Nini Says:

    Hmm med tanke på hur jag själv funkar så hade jag, om jag var ute på singelmarknaden, också tagit reda på fakta innan dejten, så jag kan knappast ha åsikter om just det.

    Att hitta den här bloggen innan en dejt med Å är nästan lite fusk eftersom det här är ”den andra sidan av Å”. Skönt ändå att ni får varann att le. Sånt behövs också.


Kommentera

