Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jävla skit måndag, 3 mars, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:50 f m

Jag har vissa drag som både är en välsignelse och en förbannelse. Temperamentet är ett, envisheten ett annat. Men det som kanske ställer till det mest för mig rent tankemässigt är min släng av maniskhet.

Karriärsmässigt är min maniskhet en ren välsignelse. Jag får saker att hända, jag hittar problemen och kan därför även komma med lösningar, jag uppfattas som driven, kompetent och oerhört handlingskraftig. Så att bli befordrad brukar komma automatiskt, och jag har aldrig brist på nya utmaningar att ta tag i. Utan maniskheten skulle jag alltså ha ett sämre utgångsläge.

Relationsmässigt är det dock en ren förbannelse. För jag utgår ifrån att jag ska kunna komma tillrätta med saker genom logik, envishet och genom att grotta fram lösningar. Men känslor är inte logiska, problem inte alltid något som kan lösas, och hur envis jag än är kan jag inte alltid få andra människor att göra som jag vill.

Nu har det gått så långt att jag börjar bli knäpp. Eller knäpp är inte rätt ord, jag börjar bli galen. För hela Prins Charming-historien har mig i sitt grepp och jag vill bara hitta en positiv utväg. Så jag försöker leta upp hans ex, hitta någon form av förklaring till varför hon….ja, jag vet inte riktigt vad….men varför han inte kan släppa henne. Att hon har fem års försprång på mig och att det inte spelar någon roll vad jag kommer fram till egentligen, det går mig liksom förbi. Vill jag veta någonting så vill jag. Så jag googlar, och jag letar fram adress, och jag försöker hitta bild på henne, men överallt tar det stopp, hon är en anonym person och väldigt lite går att få fram. Fram hit skulle jag kunna berättiga mina handlingar för mig själv, men nu slutar ju inte mitt huvud mala där.

På fullaste allvar kommer nämligen tankar på att kanske ta sig en sväng förbi hennes lägenhet, kanske se om han verkar hålla hus där, fram. Och det är inte normalt. Inte särskilt hälsosamt alls. Så jag ringer till den enda jag känner som faktiskt vågar skälla på mig, och säger till henne att ta fram det stora artilleriet. Vilket hon såklart gör, men tankarna slutar inte snurra för det. Tack och lov har jag fortfarnade några spärrar, vilket förhindrar mig från att faktiskt leva ut mina tanker, men jag måste ändå säga att det här är något jag måste arbeta bort.

Frågan är bara hur jag arbetar bort det i privatlivet och inte i mitt affärsliv. Går det att pick-and-choose på det sättet? Och hur i helvete ska jag släppa Prins Charming? För han var verkligen så bra. Och jag hade inte lyckats hitta något negativt på honom än. Alltså kan jag inte släppa. Men släppa måste jag, för jag börjar inte, jag är faktiskt, rent patetisk. And that doesn’t go very well with my image, if you know what I mean…

 

12 Responses to “Jävla skit”

  1. beerbelly Says:

    Så jäkla bra var han inte. Hade han varit det så hade han inte dejtat före han var klar för det.
    Om du är så manisk som det verkar så är troligen största anledningen till att du tycker han är så bra att du inte kan få honom just nu.
    Tycker du ska ta en allvarlig funderare igen på vad du letar efter. Vill du verkligen ha ett förhållande som sagt…
    Verkar mer som du letar utmaningar och bekräftelse just nu. Sorry för de hårda orden. Dessutom tänk på att det är från en som inte vet ett skit om förhållande eller kvinnor. Så bli inte för upprörd.

  2. beerbelly Says:

    Så jäkla bra verkar han inte. Hade han varit det så hade han inte dejtat före han var klar för det?
    Om du är så manisk som det verkar så är troligen största anledningen till att du tycker han är så bra att du inte kan få honom just nu.
    Tycker du ska ta en allvarlig funderare igen på vad du letar efter. Vill du verkligen ha ett förhållande som sagt…
    Verkar mer som du letar utmaningar och bekräftelse just nu. Sorry för de hårda orden. Dessutom tänk på att det är från en som inte vet ett skit om förhållande eller kvinnor. Så bli inte för upprörd.

  3. beerbelly Says:

    oj för säkerhetsskull skäller jag två gånger =)

  4. Å Says:

    Bara skäll på. Det behöver jag!

    I vanliga fall hade jag hållt med dig om din analys, men inte i det här fallet. För han var så bra. Och ni har ju inte fått all information… Därav fortsätter maniskheten. Gud, jag är verkligen helt galen.

  5. beerbelly Says:

    Jo, söker du upp han ex så håller jag med lite. Du kan nog glömma alla chanser hos honom då med. Det är långt över gränsen för ok. Håller på dig ändå.. du vet ju att det inte är ok.
    Ha en bra dag ändå.. trots skäll.

  6. Y Says:

    Jag måste hålla med beerbelly. Han kan vara hur underbar som helst men om han har känslor för ngn annan kan han ju inte vara rätt för dig. Just nu. Om han reder ut sina känslor och sen vill träffa dig så är det självklart fritt fram att tacka ja.

    Din maniskhet får du vända till ngt annat! Dags att fokusera på att hjälpa ngn vän att städa vindsförråd eller dylikt:) ?

  7. beerbelly Says:

    Tack Y. Visste väl att om jag kommenterade tillräckligt mycket och spritt, så skulle någon hålla med förr eller senare 🙂

  8. Hon76 Says:

    Fröken Å
    Jag hamnade här efter en raid i min kompis Ninis länkar och insåg efter en stund att jag läst alla inlägg en månad bakåt. Det händer oerhört sällan att jag har orken och lusten att läsa så mycket i en, för mig, ny blogg och jag funderade på vad det var som fick mig att fastna. Efter lite funderande insåg jag att ditt sätt att skriva och det du skriver om påminner oerhört mycket om mig när jag började blogga 2005. Nu befinner jag mig i en helt annan del av livet och det gick fort att komma hit.

    Om du inte har något emot det så tänkte jag länka till dig så att jag inte glömmer bort att läsa vidare.

    Ang den maniska sidan så håller jag inte riktigt med ovanstående kommentarer. Ibland behöver man få gegga ner sig i lite galenskaper för att efter ett tag inse att man är bättre än det man eftersträvar och går vidare.

  9. Å Says:

    Y och BB: Kul att ni funnit varandra mitt i mitt elände 😉

    Hon76: Visst, länka på. Och jag håller med dig till viss del, lite galen får man vara, sålänge det inte skadar någon annan och man lär sig av det…

  10. Tebasile Says:

    jo, galenhet är ok, sålänge man håller sig inom en viss gräns. google på henne är ok (väl va?! jag har iaf gjort sådant…..) men knacka på är way too much!!

    Jag vet inte hur han beter sig mot dig, jag kan bara säga att efter 5 månader så fick jag min prins charming, trots ett ex han grät för när vi lärde känna varandra….

  11. Y Says:

    Hihi BB, du brukar ha rätt rätt ofta:)

  12. Å Says:

    Tebasile: Mmm, men han kanske ville veta av dig under tiden? Jag brände det skäppet, lät askan flyga för vinden och försökte sedan fånga kornen med en håv. Inte så lyckat.


Kommentera

