Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Anledningen till att jag inte hittar orden just nu lördag, 1 mars, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:13 e m

Det finns så mycket regler här i världen. Särkilt när det gäller singelvärlden, där finns det till och med böcker skrivna i ämnet. Inte vara för på, inte visa för mycket intresse, inte verka efterhängsen, utan låta allt gå sin sakta mak. Och skulle det vara så att den ene säger tack och hej, så ska den andre stilla göra sin sorti och aldrig mer höra av sig. Så är reglerna har jag förstått. Så är normen.

Är man dessutom kvinna och singel finns det ännu fler regler att hålla fast vid. Inte släppa till för tidigt, inte vara för direkt med vad man själv vill, inte vara pushigare än mannen. Och blir man dumpad ska man vara knäpptyst och stark, för det finns inget värre än en efterhängsen kvinna.

Men jag har ju aldrig någonsin vare sig följt några regler eller betett mig enligt rådande normer, så det vore ju väldigt konstigt om jag gjorde det i det här fallet. Så med all risk att verka som en galning så säger jag precis som det är, och det i skrift, för då får du chans att läsa flera gånger om det är så att du någon gång blir tveksam till vad exakt det var jag försökte säga.

XXX, hela den här situationen retar mig till förbannelse. Jag hatar att inte få som jag vill, och jag hatar att förlora, särskilt när det känns som att det kanske var ett ganska bra pris som gick mig ur händerna. Vanligtvis ger jag mig aldrig utan en fajt, för man får ingenting som är värt något här i livet om man inte är villig att kämpa för det. Så jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på här, för å ena sidan vet jag att du inte har en chans att veta vad det är du går miste om efter enbart en kväll med mig,å andra sidan vet jag att vi klickade på flera nivåer.

Jag förstår ditt dilemma. Jag förstår att ert möte rev upp en massa gamla känslor. Jag förstår allt det här. Och nej, jag vill inte vara något tröstpris medan du trånar efter någon annan. Men, jag är helt övertygad om att jag aldrig skulle bli det. Jag är helt övertygad om att dina känslor för ditt ex skulle kunna redas ut samtidigt som vi träffades. För hur annars ska du veta vilka alternativ som finns där ute? Hur annars ska du kunna gå vidare/ta ett steg tillbaka? Så länge du är öppen i dina intentioner så ser jag faktiskt inte problemet.

För jag gillade verkligen dig. Och jag hade verkligen trevligt när vi sågs. Dessutom tror jag att du skulle kunna vara en nyttig utmaning för mig, och jag är inte rädd för att säga det. Mer än så kan jag inte göra, mer valkampanj än så för mig själv blir bara absurd att försöka sig på. Jag vet bara en sak; imorgon har jag blivit ihoptutad på en dejt med en vän till en kollega, och jag är inte alls sugen på att gå. Så har jag inte känt innan, och det är ditt fel.

Men vad lämnar det här dig? Ja, egentligen förväntar jag mig inget svar alls. Jag vill bara att du har allt detta i åtanke. För om 15 dagar åker jag till Melbourne och jag kommer inte hem förrän den 28:e mars. Skulle jag träffa dig innan dess skulle jag bli glad, om inte så hoppas jag hur som helst att det ordnar sig för dig. För du verkar fin, jättefin, jag är bara irriterad över att jag inte får veta exakt HUR fin.

Kram

Å

Mailet skickades i tisdags. Sedan dess har jag gått på två dejter, brytit kontakten med ObG, druckit otaliga glas vin och vaknat ensam.

Och jag har inte hört ett ord.

Kanske borde låta mars vara en mansfri månad. Som en mansdetox, eller en vit mansmånad. Vad tycker ni?

 

6 Responses to “Anledningen till att jag inte hittar orden just nu”

  1. beerbelly Says:

    Bra mail. Svarar han inte så är det nog inte mycket att göra.
    Du är ju inte direkt otydlig..
    Vit mansmånad… verkar väl inte så bra ihop med melbourne resa?
    Australiska män (och alla andra med för den delen) verkar ju funka bra med svenska tjejer.
    Jag har inga råd, inga skämt och ingen åsikt. Bara en kommentar.
    Hoppas du får en trevlig helg.

  2. Greenchili Says:

    Tycker och tycker. Det beror väl helt på dig… behöver du en paus för att få lite perspektiv? Är det dags för Å att ta hand om och fokusera enbart på att Å ska må bra? Då kan det vara läge att ha lite ledigt från dejtandet.

    Varför ha en tidsbegränsning förresten? Känner du för att dejta innan en månad gått kan du väl göra det, blir det senare går det väl också bra. Fundera över vad som fungerar för dig. Lycka till!

  3. Å Says:

    BB: You have a point… Får fundera på den…

    Greenchili: Nej, jag behöver inte få perspektiv egentligen. Jag mår faktiskt bättre än någonsin. Hur jag mår och hur mycket jag dejtar står inte i proportion till varandra, utan jag kan ta hand om både mig själv och dejta.

    Men du har nog rätt i att jag inte ska sätta någon tidsbegränsning. Jag vet inte, jag var bara lite trött efter en riktigt usel dejt igår. Det är då fan att det finns så många självupptagna män därute, om de bara vill prata om sig själva så kan de ju likagärna prata med sin spegelbild hemma… Men tack!

  4. […] 01mar08 Jag känner så dant med tjejen på den här bloggen. Jag förstår den där maktlösheten. Jag är likadan att jag gärna inte vill ge […]

  5. Pia Says:

    Vilket mail. Jag kunde ha skrivit det själv. Tack.

  6. Å Says:

    Medkänsla: Förstår inte riktigt din kommentar eller din länkning.

    Pia: Usch, stackars dig. Men varsågod!


Kommentera

