Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

:) onsdag, 20 februari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:28 f m

Förhållande. Bara ordet skrämmer mig. För jag vet att nästa gång kommer det vara på allvarligaste allvar.

Förhållande betyder inga fler lekar. Förhållande betyder vi. Förhållande betyder att vilja gå vidare, vilja ge löften, vilja stänga en dörr för att öppna andra. Och jag kan inte stänga en dörr just nu som bara fått stå öppen en så kort tid. Mitt rum är inte utvädrat än, det luktar fortfarande instängt.

I mitt rum finns det dessutom en massa garderober. Det finns fullt av skelett. Öppna en låda och det kommer rasa ut minnen. Minnen av en man som ingen tål att jämföras med, än. För han var för bra. Han hade allt. Och det finns ingen som ens kommer i närheten. Inte än.

Men jag vill bli kär. Jättekär. Bara inte i en enda. Jag vill inte hitta mr Right just nu. Jag vill hitta mr Right Now. Och just nu består mr Right Now av flera personer. Han består av mr Big Shot, som eggar mig hela dagarna men som är ouppnålig av fler anledningar än en. Han består av ObG som tänder mig och får mig att komma så att jag skriker i tvättstugan. Han består av Mellanstadieläraren som viskar snuskiga ord i mitt öra och som har armar att dör för. Han består av mannen som jag ibland ser på tunnelbanan som alltid ser så allvarlig ut och som tittar upp bakom lugg som faller ner i ögon som verkar hålla ett större djup än Atlanten. Och han består av fantasier om andra. Om otaliga andra.

Och jag mår faktiskt bra. Jag utforskar sidor av mig själv som jag inte visste fanns. Så visst vill jag hitta dig, egentligen vill jag ingenting hellre, men för att vara ärlig tror jag att det är bäst att du håller dig borta ett tag, mr Right…

 

8 Responses to “:)”

  1. beerbelly Says:

    Låter onekligen bra att vara singel och snygg.
    Carry on.

  2. Tebasile Says:

    Go girl! Vet precis hur den känslan är, hade den i två år och var lycklig med det!

  3. Nini Says:

    Underbart! Nu har du hittat rätt, rätt just nu 🙂

  4. beerbelly Says:

    Btw det är skitjobbigt med mest lästa inlägg i högermarginalen. Conceptet är helt ok men varje gång jag ser tuttar,tuttar, mera tuttar så blir det en tvångshandling att följa länken =). Har sett det inlägget en del…

  5. Å Says:

    BB: Jag tror det har mer med insidan än utsidan att göra. Det gäller helt enkelt att hålla sig där det händer saker. Och gällande tuttar-inlägget, jag tycker det tål att läsas många gånger 🙂

    Tebasile: Snälla säg att du hittade mr Right till sist…

    Nini: 🙂

  6. Tebasile Says:

    Ja, jag tror det! Men det får tiden visa! Hittills är det underbart trots att han har många egenskaper jag trodde jag var allergisk mot 😉

  7. beerbelly Says:

    Tror tyvärr inte på det men det är en fin tanke. Orkar inte lägga ut texten den här gången.. kortfattat. Menar inte att man måste tända på bara snygga personer oavsett hur man ser ut förstås. Men är du snygg så har du oändligt många mer möjligheter och med största sannolikhet ett bättre självförtroende. Sjävlförtroendet i sin tur är nog minst lika avgörande som utseendet. Sen finns det personer som går emot det här och har lyckats få bra självförtroende ändå av olika orsaker.
    (blev bra mycket svammel som vanligt ändå, sorry)
    Håller med och läser en gång till =)


Kommentera

