Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Om att sätta någon annan i första rummet torsdag, 14 februari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:44 f m

Han tyckte aldrig om mig. Det spelade ingen roll vad jag sa eller vad jag gjorde, han tyckte inte om mig i alla fall. Så jag höll mig undan, försökte i det längsta undvika att gå hem, och när jag väl kom hem satt jag på mitt rum.

På kvällarna kunde jag höra dem skrika från sitt sovrum. Det handlade nästan alltid om mig och hur jag förstörde hans liv. Ibland, när det var som värst, la jag mig under täcket och grät, men oftast gick det bra att undvika det värsta genom att höja ljudet på tv:n.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna bli något. Jag trodde aldrig att jag var värd något. Och jag hade definitivt ingen att prata med det om.

Tio år senare är jag framgångsrik, självsäker och väldigt väldigt glad över att jag aldrig såg mig själv som ett offer. Men när jag tittar tillbaka på den på ytan säkra, men under masken väldigt trasiga, tonårstjejen, så önskar jag att hon hade haft någon att prata med, någon som lyssnat, som sagt att det skulle bli bra, och som kunde hållt henne i handen på vägen.

Så, igår gjorde jag det jag önskade någon hade gjort för mig. Igår blev jag mentor.

 

7 Responses to “Om att sätta någon annan i första rummet”

  1. Paula Says:

    skönt att hitta ett sätt att hjälpa!

  2. Tebasile Says:

    DET tycker jag är bra!! Och en sådan stor kontrast (åt helt rätt håll!) mot allt alla-hjärtans-dag-pladder…

  3. Å Says:

    P, Nini; Tebasile::)

    BB: ?

  4. beerbelly Says:

    Väl rutet = Bra sagt. (gjort med, hoppades jag det skulle funka som..).

  5. E Says:

    Fingråt i ögonvrån. Över att det inte fanns en hand där för dig, över att du ger en hand som kommer förändra livet för den som får hålla den.


Kommentera

