Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Fan tisdag, 12 februari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 5:21 e m

För första gången på länge känner jag hur jag rodnar. Jag vänder bort blicken och försöker lugna ner hjärtslagen, få handsvetten att stilla och leendet att verka mindre osäkert. Du flackar själv med blicken, och jag vet att vi tänker samma sak.

Jag börjar prata om maten. Hur gott den smakar och att det är trevligt att äta lunch någon annanstans och med någon annan än de gamla vanliga. Du nickar. På väg tillbaka snuddar jag din axel och det är som ögonblicket fryser.

Med hjärtat i halsgropen och fjärilar i magen kommer så tankarna framför datorn. Om jag varken får smaka eller behålla kakan, kan jag ändå känna mig nöjd av att gå in i bageriet och känna lukten av nybakade kakor? Eller blir jag bara ännu mer sugen på kakor rent generellt? Och i så fall, hur ska jag kunna hålla mig undan ett bageri som är placerat strategiskt runt hörnet?

 

5 Responses to “Fan”

  1. beerbelly Says:

    Kan den förbjudna frukten bli godare.. 😉
    eller missförstår jag igen kanske.
    Ha en bra kväll!

  2. Greenchili Says:

    Attans BB, du hann före som vanligt 🙂 Min kommentar ”förbjuden frukt lockar mest” blev genast en halvdan kopia. Grrr 😉

  3. beerbelly Says:

    Sorry chili. Dessutom var jag såpass lullig att jag fick gå tillbaka och kolla om jag skrivit rätt liknelse =).
    Kunde lika gärna kört lika barn leka bäst eller barn är mjuka bilar dyra. Ja eller någon som inte passade alls.

  4. Å Says:

    BB: Nej, du har helt rätt. Och därmed även du Greenchili!

  5. Nini Says:

    Förbjudet är alltid så himla mycket mer lockande…. dessutom ökar lockelsen ju mer man avstår.


Kommentera

