Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Without effort fredag, 1 februari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:18 f m

Så du säger att du tycker att jag är söt? Söt som i vaddå säger jag och du vet inte vad du ska svara. Jag säger att jag inte köper standardkomplimanger baserade på vad du lärt dig fungerar på andra, och om du vill få dina komplimanger att fungera på mig är det bäst att du tar reda på vem jag är först. Så vem är jag?, säger jag, och du tittar oförstående på mig och letar någonstans bland din erfarenheter efter ett bra svar.

Jag skrattar lite lätt och säger att jag måste ha gjort dig svarslös. Du ler lite tveksamt och säger ja, kanske det. Där slutar det hela. Och jag tänker att kan du inte möta mig, inte förvåna mig, inte tänka steget längre och gå utanför erfarenheter från relationer med andra, kanske lika, kanske olika mig, så utmanar du inte mig och finner heller ingen utmaning i mig.

Utan utmaning ingen tävling, utan tävling ingen vinst, och lilla du, jag spelar bara spel om jag tror att jag kan vinna. Så vi säger tack och hej, går våra separata vägar, och det är faktiskt lika bra det. Kanske ännu bättre, come to think of it.

 

One Response to “Without effort”


Kommentera

