Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Bekräftelse sökes onsdag, 30 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:47 e m

Det var hösten 1995 och i spiraltrappan från klassrummet till matsalen hade någon ristat in Å är snygg med ett hjärta runt. Än idag vet jag inte vem som hade gjort själva inristningen, även om jag har mina misstankar. Just då hade jag det ganska jobbigt, men det där fick mig att le i flera månader.

Nu är det vintern 2008 och jag är nära bristningsgränsen. Just nu behöver jag verkligen något att le åt. Så för första gången kommer jag nu be er skriva en snäll kommentar. Det spelar ingen roll om det är sant eller inte, det spelar ingen roll om du är anonym eller inte; snälla, skriv bara något som kan få mig att tänka goda tankar. Annars finns det en överhängande risk att jag säger upp mig från mitt arbete med omedelbar verkan, och det vill jag inte egentligen.

Tack på förhand.

 

12 Responses to “Bekräftelse sökes”

  1. mrsRose Says:

    Känner mig manad att skriva nåt som får dig att må bättre… men kommer inte på nåt. Kanske en kommentar från en anonym läsare kanske kan pigga upp lite??

  2. beerbelly Says:

    Säker på att du är snygg och än viktigare en bra tjej! 🙂

    Du gör oftast min dag lite bättre när du skriver.
    När du inte är ledsen förstås.
    Ta resten av dagen ledigt och åk och träffa några kompisar/bekanta?
    Bättre rent av att ta ledigt ett tag än att säga upp sig direkt.
    Läs lite på bash.org
    Tänk på australien resan (som jag fattade det skulle du dit)?

    Kram

  3. Moi Says:

    Jag har aldrig träffat dig men ändå så vet jag att du är snygg både på insidan och utsidan. Jag vet också att du är fantastiskt ärlig, rolig, empatisk, smart, envis och en oändligt bra person. Tänk att jag tycker så många bra saker om dig, jag som aldrig har träffat dig, vad ska inte då dina vänner och nära och kära tycka? Dom älskar dig för att du är den du är, du är Å, bättre än så kan det inte bli. Dom är världens lyckligaste människor, dom som har fått den ynnesten att känna dig. Jag hoppas att du också kan bli världens lyckligaste människa snart. Kram från en annan Å.

    (PS: Nu var jag bra snäll som sa det här till dig, egentligen är jag ju grymt avundsjuk på dig. Jag önskar att jag var som du!)

  4. Fröken Fisk Says:

    Håller med BB du skriver du skriver bra och jag tycker om att läsa det du skriver.

    Hoppas att du får en bra kväll.

  5. Johan Says:

    Som de andra redan påpekat så skriver du bra och jag tycker om att läsa det du får ur dig, även om det som nu är lite lågt.

    Det gäller att få bukt med sitt ”andra” jag, det som hela tiden jämför oss med normalen (vad nu det är) och hela tiden leva nu.

    Läste precis ett par böcker av Paulo Cohelo som jag kan rekommendera som lite guidning på vägen. Särskilt Zahiren.

    Annars får du göra som jag, lägg in en beställning hos Kosmos på en partner, rätt var det är så står han där.

    Så var det för mig och Q. Jag lade in en beställning och ett par veckor senare hörde hon av sig.

    Du är bra, vacker och smart, Å och vi tror på dig.

  6. Moi Says:

    På tal om Coelho – blir du inte på bra numör av att läsa honom så kanske du blir på bra humör av att läsa *om* honom: http://bloggfrossa.blogspot.com/2007/12/harlequinfrfattaren.html

    Jag skrattade iallafall så jag grät. 😀

  7. maza Says:

    *skriver snälla saker för att göra dig glad*

  8. Frida Says:

    Först och främst tycker jag att du skriver engagerande och roande, jag blir glad av att läsa vad du skriver (på dina glada dagar), jag blir rörd av vad du skriver på mer ledsna och allvarliga, även om jag aldrig kommenterat här innan.
    Och du kan! Kanske inte orkar just precis exakt nu, för ibland behöver man koppla bort för att orka, men du kan! 😀

    Sen, något som brukar muntra upp mig är
    http://icanhascheezburger.com/

    och motivera mig (fast hon slutat skriva nu)
    http://blogg.expressen.se/singelnojor/

    Kram, från cyberrymden and beyond!

  9. Blod Says:

    Å är fortfarande snygg!

  10. Nini Says:

    Du är snygg, snäll, smart, en underbar vän, en grym hemmafixare, en bra (men tuff) motivator och jag tycker hemskt mycket om dig!!

    *stora kramar*

  11. Å Says:

    Tack. Nu känns det mycket bättre…

  12. T Says:

    Å, älskade vän och livskämpe, fortfarande väldigt snygg! (Jag har nog också mina misstankar..)


Kommentera

