Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Och dagarna rullar på tisdag, 29 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:53 e m

Framför den stora vita tv:n, med tända ljus i hela rummet, somnar jag i soffan med tårarna rinnandes längs kinderna. Jag önskar att jag kunde säga att det inte var så, jag önskar att jag kunde säga att saker var annorlunda, men det är det inte, just nu sörjer jag svunna tider.
Jag saknar att ha planer.
Jag saknar att ha något att se fram emot.
Jag saknar någon att dela allt med.
Jag saknar att känna mig älskad.
Jag saknar att älska.
Tomrummet kommer över mig när jag har som minst att göra. Jag är inte rädd för tomrummet, sorgen eller saknaden, jag vet att det är en fas jag måste gå igenom, så jag låter mig gå igenom det bäst jag kan. Jag planerar vissa dagar, andra låter jag vara tomma så att jag inte trycker undan känslor bara för att det är lättast så. Jag tar en dag i taget. Vissa dagar är jag nöjd med att jag kommer till jobbet, andra dagar orkar jag med hur mycket som helst. Det går i vågor.
Ibland No hope, no love, no glory. No happy ending.
Ibland Better staple it together and call it bad weather.
Ibland inte ens en endaste textrad.
Ibland helt tyst.
Men det är fint hemma. Det är verkligen jättefint. Och ikväll ska jag dansa. På torsdag är det golf. Nästan hela helgen är planlagd. Så visst har jag att göra.
Men däremellan sörjer jag. Jag skulle ljuga om jag sa något annat.

 

2 Responses to “Och dagarna rullar på”

  1. beerbelly Says:

    Trist att du ska vara ledsen förstås. Beror väl på hur man tolkar texten med. Bra att du sörjer så du kan gå vidare sen.
    Att köra vissa dagar planerade och andra inte verkar smart.
    Ha det så bra det går!

  2. Nini Says:

    Better staple it together and call it bad weather.
    Det här är SÅ en sån dag!! 😐


Kommentera

