Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

För nya läsare torsdag, 24 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:47 f m

Jag funderar aldrig på om det jag skriver här kan tänkas påverka någon annan, eftersom jag bara skriver för min egen skull. De saker jag skriver om här är saker som jag går och funderar på, saker jag bearbetar, saker jag inte pratar särskilt mycket om annars. Några få, som har lärt känna mig via bloggen och som jag faktiskt (trots ibland stor tveksamhet från min sida) träffat och börjat umgås med, är de enda som jag känner som läser min blogg. När jag har frågat om bloggen är representativ för mig själv så säger de ofta att jag är roligare i verkligheten, och att min blogg inte riktigt visar den sidan så ofta. Dessutom säger de att jag glömmer berätta om väsentliga saker här som händer i mitt liv. Det är inte av en händelse det är så, jag är fullt medveten om det.

Här skriver jag nämligen aldrig för att roa någon annan, jag skriver bara för att få ventilera, och som ibland nu på senare tid, för att få lite råd. Så när någon annan skriver tack, eller att jag påverkar dem på något sätt, så vet jag inte riktigt hur jag ska svara, eftersom det aldrig har varit min mening att den här bloggen skulle ha den effekten på någon. Den skulle, och ska fortfarande, vara min ventil. Om en bieffekt är att den påverkar någon annan, så är väl bara det positivt antar jag, men det är inte mitt syfte.

Jag vet inte hur många läsare jag har, det intresserar mig inte. Ibland har jag kollat på statistiken för att den finns där, men den säger mig ingenting för den är så hoppig så jag har slutat. Jag måste ha väldigt många sporadiska läsare antar jag, men det spelar inte någon roll. Vem/vilka som läser min blogg är inte heller så intressant egentligen. Det är jättekul med kommentarer men jag skriver inte för att få några, de är bara en ytterligare rolig bieffekt. Ofta brukar folk kommentera intensivt ett tag, för att sedan försvinna. Jag analyserar det inte, så är det bara.

Vad jag försöker säga är att den här bloggen alltid kommer vara spretig. Den har inget tema, förutom mig själv. I omgångar kommer den bearbeta de ämnen som för det tillfället ligger närmast mina tankar, för att senare totalt byta spår. Om någon tycker att det spåret jag är på just nu är bra, men sedan inte gillar mitt nya så kommer den förmodligen lämna mig. Det gör inget. Jag tävlar inte. Jag är ingen singel/privat/politisk/poetisk/bitter/mode/foto/inspirations/rekommendationsbloggare. Jag är Å. Å som i …ja, det kommer ni aldrig få veta. Eller jo, Å som i åtråvärd.

Vill ni följa med på min resa, så varsågoda. Kommentera gärna om ni vill, jag läser allt. Men jag kommer inte alltid lyssna på vad ni säger, och ganska ofta kommer jag byta spår utan att berätta vad som senare hände i det förra spåret. För om jag inte tycker att det ger mig något att skriva om något så kommer jag heller inte att göra det. Det här är ingen bok, det här är ingen följetong, det här är min ventilationssida. Men tack för att ni finns, det är kul att veta att någon annan än jag intresserar sig för mig, särskilt när det blåser som hårdast.

 

9 Responses to “För nya läsare”

  1. Greenchili Says:

    Vilken tur att det ändå är ok att kommentera 😛

    Läser för att din blogg ibland lyckas beröra mig på ett personligt plan, inte för att du ska bry dig om mig eller för att du måste avslöja allt i någon slags följetong. Jag gör precis likadant som du, spretar åt alla håll – fast mitt spret är inte på långt när lika högkvalitativt som ditt är. Ovanligt välskrivet för att ”bara” vara ventilation för egen skull! Trevligt för mig som läser 🙂

  2. Å Says:

    Att skriva är för mig ett sätt att strukturera mina tankar. I vanliga fall är jag inte tillnärmelsevis lika strukturerad eller välformulerad. Jag är heller inte alls lika säker som det kanske ibland ser ut här, utan jag är nog en av de mest veliga människor jag själv känner. Men det är självklart jättekul att det jag skriver är till nöje för någon annan, jag vill bara förtydliga att det inte är mitt huvudsyfte med bloggen, så att ingen blir besviken när jag hoppar runt i tankar och händelser.

  3. Maria Says:

    Jag tycker på något sätt att det är charmen med bloggen med. Man känner att det är en ventil och att du skriver av dej, det är inte tillrättalagt och planerat för att det ska låta bra. Det känns äkta. Jag brukar inte kommentera så ofta men jag läser alltid (RSS är bra).. Jag hoppas helt själviskt att du fortsätter blogga.

  4. Å Says:

    Maria: Jag kommer aldrig sluta blogga. Jag mår alldeles för bra av det för att sluta. Och du är så välkommen att bara läsa, men kommentera ibland om du vill att jag ska veta att du finns :).

  5. Nini Says:

    Jag läser aldrig och kommenterar inte heller. Just nu blundar jag och skriver för att inte se vad som står här ovanför.

  6. m Says:

    ha din blogg till det du har den till.
    läsare och kommentarer är ju trevligt men om det är meningen med det hela borde du skapa en renodlad sex-/mode-/inredningsblogg och länka till andra sex-/mode-/inredningsbloggar. och använda massor av bilder.
    fast det vore onödigt. (av rent egoistiska skäl då jag inte skulle ha något trevligt att se fram emot varje dag)

  7. […] tycker det här, som å har skrivit är så himla bra. jag önskar att min blogg kunde vara mer sån, att jag […]

  8. […] övrigt så önskar jag att jag hade skrivit det här. För så är det. Posted in 1 […]

  9. Å Says:

    Kul att ni blir inspirerade! Och m; bara läs på du!


Kommentera

