Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Ni bestämmer måndag, 21 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:56 e m

Jag skulle ju på date med Big Dickus ikväll. Key word här är skulle. Vi bestämde detta via Facebook förra måndagen. Förbehållet var att HAN skulle RINGA och bestämma detaljerna ”senare i veckan”. 

Med senare i veckan menar jag senast fredag. Han menade tydligen idag. Jag får nämligen följande sms för en timme sedan:

Hey baby, en påminnelse om vår date ikväll. Har du planerat någon särskild underhållning eller ska jag bestämma allt?

Min syster (som är mer rutinerad i dejtingvärlden än jag) har bestämt tre svarsalternativ, och jag tänkte att ni kunde få välja ett av dem/alternativt komma på något bättre. Ni har en timme på er.

Alternativ a) Det irriterade svaret: Hej, känner jag dig? Jag har ett svagt minne om att du skulle höra av dig förra veckan och det gjorde du aldrig. Nu har jag redan planerat upp kvällen på annat håll.

Alternativ b) Det elaka svaret: Kommunikation har ju aldrig varit din grej så det är väl bäst.

Alternativ c) Det trevliga svaret: Överraska mig.

Så, ta chansen att bestämma över någon annans liv. Jag är nämligen helt villrådig själv till vad jag vill göra… 

 

8 Responses to “Ni bestämmer”

  1. Li Says:

    Jag tycker svar C med motiveringen att det möjliggör en kul kväll för dig. Blir kvällen ändå inte rolig har han sumpat sin chans och du kan med gott samvete lägga honom på skräphögen.

  2. beerbelly Says:

    Skiter i honom. Frågan är om du vill träffa honom igen eller inte.
    Bara sex/ingen sex/sex en gång till aldrig mer/möjl relation.. de frågorna.
    Sen lika bra att svara med det i åtanke och ärligt.

    A) Hej. Tack för meddelandet om än väl sent. Jag har tyvärr bestämt att jag inte vill träffa dig mer.
    B) Hej. Sent meddelande men skitsamma. Stretcha ta på dig gummidräkten och kom hit. Vi ska ha massor av kravlös sex from nu. Men prata helst inte.
    C) Hej. Tack för meddelandet. Jag har funderat och vi bör nog inte umgås men vore kul med sex en gång till?.
    D) Relations svaret är väl något i stil med A men byt sista meningen mot ditt C.

    Ingen hjälp men det är jag inte känd för heller. Bara fler alterantiv.
    Hejs

  3. Å Says:

    Li: Bra argument.

    BB: Ditt alternativ b är ju helt underbart. Nu tror jag att jag blev förälskad i dig. Men jag vill inte ha sex med honom (just nu i alla fall) så det passar sig inte riktigt. Men jag ska helt klart lägga det på minnet till den gången då det passar!

  4. beerbelly Says:

    Hehe bra. Jag är nyfiken på hur ett svar på det alternativet skulle se ut med :-).

  5. Johan Says:

    Jag skulle lätt gå på alternativ a) Att inte höra av sig förrän samma dag är f-n oförskämt. Dessutom förutsätter han att du är såpass intresserad att du kommer att dyka upp oavsett.

  6. Nini Says:

    Jag röstar på BB’s B-svar. Helt klart bäst!

  7. Tant Rasch Says:

    Ha haha, detta var ett kul inlägg! Nu är timmen över men jag svarar ändå.
    Att börja uppfostra sin date efter ett sent sms är oschysst hörrö… Särskilt eftersom du kommunicerar via ”menar-språket” (med det menar jag bla bla) Hur skulle han ha kunnat veta om att du är en regelfascist? !! *retas hehehe*

    Fast hade det vart jag hade jag ringt upp honom pronto efter sms :et och frågat vad han tänkter sig och varför han inte hört av sig förrän nu?

    Nå! Hur gick det? =)

  8. Å Says:

    FYI: Det blev c. Och ja, han lyckades faktiskt överraska mig.


Lämna en kommentar