Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Alltid närvarande måndag, 21 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:02 f m

Saknad. Den kommer så plötsligt, alltid helt oförberett, alltid starkt, alltid kopplat till minnen. Ofta går den att ruska av sig, men ibland sitter den kvar och vill inte släppa sitt grepp. Idag är en sådan dag.

Idag saknar jag dig.

Idag tänker jag på bilresor genom regn, skrattandes under filtar, räkor och vitt vin, Christmust och Wolfdick. Idag saknar jag dig så det gör ont. Du, min bäste vän, som jag inte får ringa, som jag inte får säga att jag saknar, eftersom det inte är okej att säga så till människor man lämnat.

 

3 Responses to “Alltid närvarande”

  1. Li Says:

    Saknaden kommer man kanske aldrig helt ifrån. Men den minskar allteftersom andra människor kommer in i ens liv och fyller luckor som uppstått. Hur svårt det än är så är jag på samma linje som du, man får inte säga att man saknar när man själv har lämnat. I alla fall inte sålänge den andre fortfarande vill ha det man hade tillbaka.

  2. m Says:

    man slutar inte sakna bara för att man har tackat nej till en fortsättning. det är okej att sakna. helt okej, det vore mer märkligt om du inte gjorde det.
    fast han behöver inte få veta. för det skulle göra honom mer ont än gott, gissar jag. och du vill säkert inte förvirra honom ytterligare. men det visste du ju redan. jaja.
    sånt här är jobbigt.

    men solen går upp imorgon också. och då kanske inte saknaden är så påtaglig. skicka iväg den på semester, den där jävla saknaden!

    (jag var mycket frestad att skriva jävla med den där bokstaven som inte ska stå framför)

  3. Å Says:

    Li: Det stämmer säkert. Men det är svårt att inte sakna sin bästa vän.

    m: Tur för dig att du inte skrev med d. Funderar på att radera alla kommentarer där folk skrivit med d 😉


Kommentera

