Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

ObG – the story lördag, 19 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:00 e m

ObG var min första riktiga kärlek. Vi var 13 när vi träffades. Än idag kan jag komma ihåg vad han hade på sig första gången vi sågs. Han hade en vit t-shirt med ett ”Absolut svensk”-tryck, bruna jeans och pottfrilla. Jag tyckte han var skitsnygg (don’t you judge me, det här var faktiskt 1993). Jag hade precis flyttat till min pappa efter en väldigt jobbig tid hemma hos min mamma med en supandes styvfar och en deprimerad mamma. Att flytta till pappa var kanske inte den bästa utvägen, men jag ville inte bo i fosterhem så jag hade inte så många alternativ. ObG träffade jag första dagen i min nya skola. Han skulle sedan visa sig få stort inflytande på mitt framtida liv.

Det tog ungefär två tre månader innan vi officiellt blev ”ihop”. Eller ihop och ihop, jag var livrädd för att göra bort mig så vi träffades i stort sätt uteslutande när andra var i närheten. Det här var på den tiden då jag var ganska osäker på mig själv, och han, han var klassens mest populäre. Så, det höll några månader, sedan lämnade han mig för de coolare tjejerna. Mot mig blev han sedan dryg, och vid ett tillfälle frågade han mig varför jag inte bara flyttade hem till min mamma igen, varpå jag deklarerade att jag visst skulle göra det. Tillbaka till helvetet, men har jag sagt att jag ska göra något så står jag för det, nu som då.

Sedan började velandet. Vi var tillsammans varenda lov jag kom ner till min pappa, och det tog slut varenda gång jag åkte hem. Sex hade vi däremot aldrig eftersom han hade vissa problem. Men anywho, så här höll vi på tills jag träffade min andra pojkvän, som sedemera skulle bli ”den förste”. Tre år fanns alltså ObG konstant i mina tankar, och han var orsaken till mer än en fylla kan jag meddela.

Sedan följde år av sporadiskt råkande-påandes. Han ville alltid ha mig tillbaka, jag sa alltid nej. Fram tills för ett tag sedan. Vi började träffas som vänner, och well, tonårsÅ började göra sig påmind. Och det skulle snart visa sig att inte så mycket hade förändrats. Han hade fortfarande problem med sexlivet, varför operation fixa-ObG:s sexliv började. Numera fungerar han alldeles finfint, och jag tar åt mig hela äran.

Men så har han andra egenheter. Han äter i stort sett ingenting. Eller alltså han äter ju, det är bara det att han inte tycker om ganska många matvaror. Till exempel går frukt och grönsaker bort, och allt annat som kan tänkas vara lite exotiskt. Det här är verkligen inte det enda, så 90% av tiden undrar jag vad fasiken jag håller på med när vi är tillsammans, men så finns de där 10% som gör att jag kommer tillbaka.

Nyss åt vi fajitas, eller lyxmat som han kallade det. Han åt tortilliabröd, kyckling, ost och ketchup. Jag åt som en normal människa. Nu står han och rakar skallen och jag bloggar. Vi har inte mycket gemensamt, i stort sett ingenting faktiskt, men, han känner mig, och han accepterar mig för den jag är. Kanske är det därför jag trivs i hans sällskap. Dessutom artar han sig rikigt bra i sängen. Jag vet inte. Jag vet bara att några dagar då och då med honom får mig att må bra, och i och med att mitt namn just nu är egoÅ, så gör jag det som får mig att må bra, oavsett konsekvenserna. 

 —

Tillägg: Och nyss kom han ut från badrummet, med en stor rand i nacken. Jag, som är ofin, skakade på huvudet och skrattade. Han sa Fan, blev det en rand nu igen?, helvete! Fråga mig inte vad jag ser i honom, men han får mig i alla fall att skratta…

 

2 Responses to “ObG – the story”

  1. Greenchili Says:

    Mår du bra så mår du bra. Då finns det inte mycket att klaga över, tycker jag. Får han dig att skratta har du större tur än de flesta (jag har också sådan tur med min mr cutey cute). Inte så vanligt att det funkar med ex…som min vän BoF skulle säga så bränner man inte gärna på samma platta två gånger, men när det funkar så funkar det.

    End of rant 🙂 Kram

  2. Å Says:

    Greenchili: BoF?


Kommentera

