Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Fröken Å:s krafter äro outgrundliga fredag, 18 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 5:33 e m

Jag var på kick off/konferens i förra veckan. Det var trevligt. Fast efteråt blev det lite krystat. Varför då?, tänker nu säkert någon. Jag ska ge er en ledtråd; en av kvällarna hade jag hade samma outfit som på nyårsafton.

En kollega föll klart som en fura. Naiva Å trodde bara att vi hade en trevlig diskussion, men de sms han skickade under natten (när jag sov) visade på annat.

Facts:

  • Han är sambo sedan 8 år.
  • Han är inte min typ.
  • Han är rolig som fasiken.
  • Jag kravställer mot honom varje dag i jobbet.

Så, vad gör Å? Hon måste så klart släta över saker och ting. Hela veckan har därför gått åt till att försöka få honom att förstå att det inte är någon fara, att det stannar mellan honom och mig, att det som händer på fyllan stannar på fyllan. Men i eftermiddags tyckte jag så att allt tåtappandes var tvunget att ta slut, varpå jag skickade följande över instant messagetjänsten vi har på jobbet:

Jag vet att det ibland bränns när man kommer för nära solen. Men det betyder inte att man inte kan få sola sig i glansen. Så släpp det nu. Vi knullade inte. Du skickade bara ett sms för mycket.

Det gick hem. Nu är han som vanligt.

Män alltså…

 

4 Responses to “Fröken Å:s krafter äro outgrundliga”

  1. Maria Says:

    Hehe.. nu är jag ju sen länge borta från singel-marknaden. Men, hur män beter sig ändrar sig aldrig. 😛 Jag önskar att man inte behövde bli så cynisk, men, för att citer dej; män alltså…

  2. Johan Says:

    Som förste man, så vill jag bara säga, kvinnor alltså..
    Att bli dragen över en kam och ihopklumpad med homo erectus imbecile och dess gelikar uppskattar jag inte.

    Eftersom jag är en både tänkande och kännande man, en ovanlig sådan enligt Q, så finns det bevisligen fler sorters män än de ni stött på. 🙂

  3. Å Says:

    Maria: 🙂

    Johan: Det är klart att jag vet det. Så för att omformulera mig själv: Vissa män alltså…

  4. Greenchili Says:

    Å, vilken tur för vissa män att det finns sådana som du, som kan lugna deras ångest en smula. Ja, vissa män alltså…


Kommentera

