Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Uppdatering: torsdag, 17 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:32 e m

Imorgon flyger jag till Norge för att träffa ObG. Det kommer bli en helg fylld av mysandes och kanske lite naturliv, sex blir det däremot inte eftersom han är livrädd för att få lite blod på pillesnoppen, och jag kommer få mensen imorgon.

På måndag ska jag träffa Big Dickus och ta en drink. It can go either way, så jag har varken förhoppningar eller förväntnignar, men barkar det åt samma håll som sist så läggs han i arkivet för alltid.

För övrigt har jag konstaterat att många män som lär ut saker är fruktansvärt sexiga. På tisdagar dansar jag salsa och på torsdagar lär jag mig spela golf och well, let me tell you, det finns jävligt snygga instruktörer här i Stockholm. Tyvärr är de för unga. Dessutom skulle det kännas konstigt att få ihop det med någon jag betalar, oavsett om det är för någonting annat jag betalar personen ifråga.

På jobbet har det lugnat ner sig, jag har tagit tag i min träning och pms:en börjar avta. Med andra ord är jag inte deppig längre. Det enda jag retar mig på just nu är alla bloggare som envisas med att skriva djävla fast det inte stavas så, men jag försöker ha överseende med det, även om det sticker i ögonen.

 

12 Responses to “Uppdatering:”

  1. m Says:

    måste säga att du är fantastiskt duktig på att vara singel. om nu singel innebär att man har alternativ så att säga. åh, alternativ, det vore nåt det. 🙂

  2. lillasyrran Says:

    FYI: Det är helt korrekt att skriva djävla. Båda versionerna är lika riktiga.

  3. Å Says:

    m: Duktig? Det vet jag inte, men jag vill aldrig igen sitta i ett förhållande och tänka att Varför testade jag inte det medans jag kunde? Så, just nu gör jag precis som jag vill, när jag vill, bara för att jag kan. Egoistiskt? Javisst, men just nu är mitt namn egoÅ.

    lillasyrran: Hmpf. Kanske officiellt men i Å:s regelbok är det bara pretentiösa (d)jävlar som skriver med d, och de bloggare jag läser är ju inte det egentligen, vilket innebär att det tillagda d:et sticker i ögonen.

  4. Jenny Says:

    Djävla, djävla, djävla! Jag har skrivit det hela livet, mest för att jag tycker att det är snyggt och för att jag såg det stavas så på en opera jag såg när jag var sjutton.

  5. m Says:

    Egoistiskt och egoistiskt… Jag vet inte, det är inte särskilt givande att inte testa sina egna gränser eller inte följa sina impulser. För som sagt, man vill inte sitta där när man är 55 och undra varför man aldrig gjorde det man ville.
    Sedan kan vi diskutera mitt ordval med duktig. Det är en smula missvisande. Poängen var att jag avundas dig, lite.

    Och jävla stavas utan d. Möjligen kan djävlar med innebörden en djävul i plural stavas med d. Men bara i undantagsfall.

  6. Nini Says:

    Hmm ObG? Det här kommer behöva en förklaring när du är hemma igen…

    En djävul.
    Jävlar.
    Olika saker.

  7. Å Says:

    Jenny: Och så gav sig en av de bloggarna jag menade tillkänna 😉 Gör som du vill babe, men som sagt, det retar mig till vansinne att du skriver så!

    m: Avundas? Det är väl bara att ta sig för och börja? Och angående ditt resonemang kring det värdelsösa d:et -> AMEN!

    Nini: Where on the same page, as always…

  8. Shadow Says:

    Haha, jag skriver djävlar med ”dj”, för att min far rättade mig och sa att det stavas så.

  9. Å Says:

    Shadow: Och där tillkännagav sig den andre jag hade i åtanke 😉 Hahaha, jag behöver ju inte ens nämna namn, ni känner er träffade ändå!

  10. Shadow Says:

    I ärlighetens namn, så är det stavning som jag ofta tvekar över. Båda känns rätt, men “dj” kanske är lite gammalt.

  11. lillasyrran Says:

    Tillägg från husguden NE:

    djävla el. jävla [jäv`- el. jä`v-] adj., ingen böjning
    • som man känner starkt ogillande för {eförbannad 1} [ett starkt kraftuttryck]: ~ Kalle, nu har han försovit sig igen!
    BET.NYANS: ibl. äv. i uttr. för uppskattning: han är en ~ skytt — han har vunnit tre tävlingar i rad
    HIST.: sedan 1704; till djävul

  12. Å Says:

    Shadow: You think? Men sedan är du ju lastgammal också…

    lillasyrran: (D)jävla språkfascist!


Kommentera

