Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

It all comes down to this torsdag, 3 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:11 e m

Ute snöar det. En ligger på hjärtintensiven på Östras sjukhus (”you broke my heart” har helt plötsligt fått en helt ny dimension), en annan skickar mail med headingen ”grönt är inte längre skönt”. Jag, fröken Å, mellannamn Dåligt Samvete, jag…. jag blir så trött.

It all comes down to this, jag är singel.    J-A-G   Ä-R   S-I-N-G-E-L!    Så varför i helvete fastnar jag i dåligt-samvete-kval när jag åtminstone teoretiskt inte har gjort någonting fel? Vad är det med mig som gör att män fastnar? Att de inte kommer loss? Att jag får dem att må så dåligt? Är jag inte tydlig nog? Är jag inte elak nog? Är jag inte avståndstagande nog? Probably all of the above.

Kanske är det så att jag behöver leka av mig, kanske är det så att förhållande på förhållande på förhållande ger ett visst behov av, jag vet inte, att vara fri att göra vad jag vill? Kanske har jag varit för otydlig i mitt förmedlande av detta? Eller? Jag vet inte.

Jag vet bara det här: Jag varken vill, är redo för eller tänker gå in i något nytt förhållande den närmsta tiden. Vill någon man vara med och leka med mig så får han göra det på mina villkor. Annars struntar jag i det. Och jag tänker inte byta blogg. För jag har inget att skämmas för. Så tänker denne man vara så jävlig att han letar upp min blogg för att läsa mina innersta tankar, så visst, go ahead, men har han mage att konfrontera mig gällande det som står där, då kan han dra åt helvete.

För jag är singel. Och jag tänker inte ha dåligt samvete mer. Jag gör vad fan jag behagar. Vill jag dessutom skriva om det, då är det mitt val. Jag är ledsen om jag gör någon illa på vägen, MEN jag har varit väldigt tydlig med var jag står. Så, den som ger sig in i leken, får leken tåla.

And that’s all I have to say about that.

 

3 Responses to “It all comes down to this”

  1. beerbelly Says:

    Tråkigt med hjärtintensiven oavsett förstås.

    Du har absolut inget att skämmas för enl mig om du är ärlig och tydlig som sagt. De är ansvariga för sig själva. Med det sagt så fattar jag om det är lite jobbigt ändå. En del personer reagerar ju med vrede när de blir försmådda.. och vill att det ska göra ont på den andre med.
    Klart du ska köra vidare här om det inte är för jobbigt för dig att tänka på bara. Jag tycker det är kul att läsa förstås och om möjligt retas lite.
    Ha en bra dag.

  2. Alley Cat Says:

    Så länge Du känner att det är rätt så är det rätt oavsett vad andra tycker… Jag tror på dig!

  3. Nini Says:

    Du vet vad jag tycker. Du är inte tillräckligt elak men det är ok, det är nog bara bra rent karmamässigt. Däremot så MÅSTE du sluta upp med ditt dåliga samvete. Nyss!!!


Kommentera

