Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Vad mer kan jag göra? onsdag, 2 januari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:13 e m

Hur ställer man något till rätta när man inte vet i vilken ände man ska börja? Hur ställer man något till rätta ner man inte vet vad det var som gick fel, när man inte kan sätta fingret på ett exakt datum och säga titta här, här gick det åt helvete. Jag vet inte. Jag vet faktiskt inte.

Du är arg. Du ringer mig 01:30 och är arg och jag förstår att du är arg men jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag har sagt förlåt, jag har försökt på alla sätt jag kan, jag har gjort det jag har trott varit rätt. Du säger att du känner dig sviken, att alla dina drömmar har tagits ifrån dig, att det inte finns någon mening med något längre, och jag säger att jag förstår att du känner så, men att jag inte vet vad jag ska göra åt det. För faktum kvarstår, du vill, jag vill inte, och jag kan inte mer än säga att jag är ledsen för att det gör dig illa.

Jag är inte lyckligare nu, det är inte det allt handlar om, jag är bara förbannat mycket mindre olycklig idag än för ett halvår sedan. Jag vaknar inte längre varje morgon med kramp i magen, med en känsla av att inte kunna andas, av att inte veta varken ut eller in. Men jag vaknar inte med ett leende på läpparna heller, där är jag inte än. Men jag vaknar, jag andas, jag går till jobbet, utan att det gör ont. Och det räcker.

När jag landade på Landvetter tänkte jag på oss. Jag tänkte på hur vi, den där gången för länge sedan, åkte det snabbaste vi kunde i räddningsbilen längs landningsbanan. Hur vi skrattade och skrek Ny lyfter vi!, Nu lyfter vi!, men hur vi aldrig gjorde det. Kanske var det vårt problem? Att fastän vi ville så mycket så lyfte vi aldrig? Jag vet inte.

Så vad gör jag? Jag säger förlåt, fastän jag vet att det ordet är uttjatat vid det här laget. Jag vet det. Men jag vet inte vad mer jag kan säga.

 

5 Responses to “Vad mer kan jag göra?”

  1. Greenchili Says:

    Livet i ett nötskal, det är alltid den som säger nej som har rätt. Faktiskt. Ska man verkligen behöva be om ursäkt för sina känslor? De kan man väl ändå inte påverka i någon högre grad, tror jag mig veta. Bättre att vara ärlig mot alla inblandade och gå, även då det sårar, än att stanna kvar och må dåligt, men det där vet du redan. Tror det är dags att personen i fråga accepterar läget och går vidare, även om det känns tungt. Det verkar inte konstruktivt att älta.

    Kram från Chilin

  2. linda Says:

    man kan som sagt itne styra över sina känslor, känns det fel så är det inte rätt och hur mycket man än bryr sig om någon så kan man aldrig bli arg fór att inte dennes känslor ár tillräckliga. tycker itne personen verkar ha någon rätt att vara arg och jag tycker nog också det vore enklare för er båda om personen kunde gå vidare. det är lätt att försöka hitta en syndabock för att det itne ska göra lika ont, ha någon att skylla på, men egentlgien gör man bara sig själv en björntjänst. låter jobbigt, men du kanske måste vara hård och säga ifrån. säga att nu är det så här och han måste respektera ditt beslut. kram och lycka till!

  3. MsTake Says:

    Du kan bara göra det du gör, och det vet du själv.
    Att du dessutom kan lufta ibland, och skriva lite här, det tycker jag mycket om, och tror är enormt välbehövligt.

    *varma kramar*

  4. Å Says:

    Tack. Tack. Tack. Vad skulle jag göra utan era värmande ord? Gråta, skrika och förmodligen kasta ut både datorn och telefonerna genom fönstret.


Kommentera

