Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Ehm, kanske ska se över några saker… onsdag, 19 december, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:39 e m

Är det bara jag som är paranoid eller har man gjort en dålig affär om ens bankman, som aldrig hört av sig tidigare, skickar ett personligt julkort (både adressen och julhälsningen är handskriven)? Eler är det bara om de skickar någon form av julklapp som man ska sätta sig ner med dem och ta en ordentlig diskussion?

Note to self: Gör inte affärer när du är mitt uppe i en separation. Förhandlingskunskaperna verkar vara som bortblåsta då…

 

7 Responses to “Ehm, kanske ska se över några saker…”

  1. Greenchili Says:

    Du är inte mer paranoid än jag iallafall. Min kiropraktor skickade också julkort, ett stort och påkostat… Undrar om det betyder att jag borde söka mig till en naprapat istället.

    Tänker mig att min kiropraktor ringer din bankman varje gång jag kommit på besök, eller kanske sin landskapsarkitekt:

    ”Jo, jag tar den japanska trädgården. Det har dykt upp lukurativa affärer, detta kan jag leva på ett par år”

  2. E Says:

    Ledsen att behöva såg av julgrannen, men det sitter en schizofren praoelev och skriver julkort för glatta livet på banken. Ena stunden heter han Tomas, i nästa stund Carl.

  3. egon Says:

    eller så är han singel? 🙂

  4. beerbelly Says:

    God jul. Hoppas du får en sådan jul du vill ha.

  5. Greenchili Says:

    God Jul och Gott Nytt År!

  6. linda Says:

    som sagt, det där julkortet må va handskrivet men jag betvivlar dessvärre att din bankman verkligen skrivit under det själv. inget att oroa sig för med andra ord.

  7. Å Says:

    Greenchili: Precis så är jag rädd för att det är!

    E & Linda: Vi får hoppas på det…

    Egon: Nja, HON i så fall 😉

    BB & Greenchili: Tack i efterskott!


Kommentera

