Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Imorgon är min bröllopsdag fredag, 14 december, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:50 e m

Det skulle varit snö på marken och tystnaden skulle varit högtidlig men samtidigt ljuv. Dalarna skulle visat sin vackraste sida, mörkret skulle fallit tidigt, och snön skulle varit upplyst av marchaller.

Jag skulle burit en cremevit brudklänning från La Sposa, haft vita höga stövlar därinunder och en kort vit fuskpälsjacka däruppå. Håret skulle varit uppsatt i en spansk knut, och jag skulle haft en liten nätt pillerburkshatt på huvudet med vitt flor.

Du skulle varit så stilig i din mörka kostym. Ditt gråsprängda, ursprungligen svarta hår, skulle varit nyklippt, och du skulle stått rak i ryggen, nervös men ändå stoltare än stoltast. Jag skulle stått bredvid, lett, kanske skrattat, och vi skulle tillsammans gått in i kyrkan, där alla de närmaste skulle väntat.

M skulle sjungit Fix You och när vi gick ut skulle My Love is Your Love spelats högre än högst på orgeln och vi skulle ha skrattat.

Jag skulle ha lovat att vara din för alltid. Och jag skulle hållt det.

Om livet hade varit annorlunda.

 

16 Responses to “Imorgon är min bröllopsdag”

  1. beerbelly Says:

    Känsligt förstås och bra inlägg. Ha en bra helg ändå.

  2. Alley Cat Says:

    Fint skrivet om en jobbig vetskap.

    Jag har fortfarande inte riktigt fått kläm på varför livet blev annorlunda…

    Hursomhelst så hoppas jag att du är lycklig med ditt val och inte bitter över det som inte blev.

    Kram

  3. Å Says:

    BB: Tack.

    Alley Cat: Oj, du får nog börja någonstans november 2006 och läsa dig framåt. Är för många inlägg för att länka… Men tack hur som helst!

  4. Ms.Take Says:

    Nu bölar jag.
    SKÄMS!

  5. Alley Cat Says:

    Antagligen är det jag som är trög. Tycker mig ha läst det mesta, men ändå inte riktigt förstått. Jag är dock inte känd för att förstå någonting alls vad gäller relationer! Troligen en av många betydande anledningar till varför jag är (och mest troligt förblir) singel…

    Hoppas ändå att du får en bra helg!

  6. Haren Says:

    Åh gråtattack!

  7. Jenny Says:

    Rättar mig in i gråtleden!

  8. Mia Says:

    Åh gud nu börjar jag gråta!

    (Jag grät inte ens när jag såg Titanic)

  9. […] Men jag fick en gigantisk klump i halsen när jag läste detta blogginlägg av Å på Rapport Inifrån: Länk. […]

  10. Emma Says:

    Jävla Å, vad du ska röra till saker och ting!

  11. Å Says:

    Alla ni som gråter: Det gör jag med, varje gång jag läser det här inlägget. Skönt att jag inte är ensam…

    .m.: Oj, du kan verkligen mina inlägg. Men bara för att förtydliga; det var inte där det började.

    Emma: Ja, det är lite av charmen med mig. Eller icke-charmen, beroende hur man ser på det.

  12. .m. Says:

    Nej, men jag tyckte det verkade som en bra utgångspunkt för varför, oavsett var det började.

  13. Nini Says:

    Jag blir ledsen i hjärtat…

  14. linda Says:

    har inte så mycket att tillägga, väldigt fint skrivet, jag ryser också och skickar en stor kram.


Kommentera

