Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Tempur åt folket! onsdag, 5 december, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:42 f m

God damn säger jag bara! Om jag hade vetat tidigare vad jag vet idag så hade jag köpt en Tempurmadrass för tio år sedan, om jag så hade svultit några månader på bekostnad av inköpet. Visst, Tempur är bra för ryggen (vilket var den ursprungliga anledningen till att jag köpte den) men varför ger de inte det allra bästa argumentet till potentiella kunder? Varför går inte Tempur ut i sin marknadsföring och säger att deras madrasser gör underverk för sexlivet???

Jag måste säga det igen; God damn! Helvete vilken skillnad! Det är något med hur man sjunker ner och att man på något vis både får helt rätt tryckavlastning och kommer åt i precis rätt vinklar. Dessutom är det helt sanslöst vad man får bra möjligheter till att trycka ifrån och man får så att säga totalt utnyttjande av själva gungningen, ingen energi går åt spillo här inte. Det går att hålla på hur länge som helst, I tell you! Och helvete vad det går för en. Om inte mina grannar visste att jag hade flyttat in tidigare så vet de i alla fall det efter inatt…

Så, årets julklappstips är helt enkelt att köpa en Tempurmadrass. 140*200*20 cm var ett utmärkt alternativt kan jag meddela. 16000 är ingenting för vad jag fick erfara inatt. INGENTING! Ännu bättre kan jag tänka mig att det är om man har madrassen på golvet och inte i en loftsäng (eftersom man då slipper begränsas av att taket ligger ganska nära) men var fan du helst placerar den så blir det nog bra.

Ps. Nej, jag är inte sponsrad av Tempur. Helvete, de levererade ju till och med fel madrass först. Men de är förlåtna nu, för alltid.

 

10 Responses to “Tempur åt folket!”

  1. beerbelly Says:

    Aha hållfasthetstest av tempur, kombinerat med stresstest av grannar. Bägge klarade provet. Gratulerar.

  2. Josefinfin Says:

    Måste säga att jag gillar din blogg. Förstår verkligen vad du menar med att behöva älta och dra genom allt man går genom.

    Har spenderat på tok för mycket tid den här arbetsdagen på att läsa genom din blogg… har plöjt hela 2007. Shit vilket år du varit med om! Du verkar vara väldigt väldigt väldigt värd den där tempursängen och dess underverk!

    tack och lycka till!

    ps. tror du kan räkna mig till en av dina ny läsare, hoppas det är ok att jag länkar till dig. 🙂

  3. Å Says:

    BB: Danke! 🙂

    Josefinfin: 2007? Ja, det har ju varit en del kan man väl säga. Magstarkt att ta allt på en gång; jag fick ju ändå dela upp det 😉

    Men länka på du bara!

  4. Nini Says:

    Åh fan, så det är madrassen det hänger på? Jag som hela tiden har trott att det var älskaren som avgjorde hur bra det blir 😉

    Men ok, ut med C – in med Tempur!

    *s*

  5. maza Says:

    Ah, hon sig en älskare har skaffat…?! Berätta mer!

  6. Greenchili Says:

    Attans bubblan… hade jag bara 16000 skulle jag genast skaffa en. Tyvärr funkar ju inte svältkuren för oss som har barn 😦 Nåväl. Får heltenkelt tipsa pojkvännen, som har något bättre ekonomiska resurser!

    Grattis till din perfekta säng 🙂

  7. Ms.Take Says:

    DUBBEL-LOL!
    Ok, du har övertygat mig. Igen 🙂

  8. la linda Says:

    låter helt underbart otroligt! om jag börjar med en sådan kanske sexlivet kommer sen 😉

  9. beerbelly Says:

    Kollat om försäljningen på Tempur gått upp nu?

  10. Emma Says:

    Tänker du berätta vem som invigde madrassen med dig? För det var väl inte bara du och Tempur?


Kommentera

