Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Det blir så fint så fint så fint… tisdag, 27 november, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:57 f m

Efter dagar av jag-fixar-det-själv-hur-jäkla-svårt-kan-det-vara-mentalitet börjar lägenheten bli som jag hade tänkt. Du har under tiden stått där och tittat, skrattat och skakat på huvudet eftersom jag vägrat låta dig hjälpa till mer än att ge mig en tapetborste lite då och då. Jag klarar det själv, sa jag bestämt. Ja, sa du med ett stort leende över dina läppar, jag ser det.

När det var klart stod jag och beundrade mitt verk. Du skakade på huvudet och skrattade; ska jag vara ärlig så hade jag aldrig trott att det skulle bli så bra när du beskrev hur du ville ha det. Jag bara log och tänkte att nej, men det är det som är så skönt med att äntligen få bestämma allt själv.

För hur jobbigt det än är ibland att inte ha någon att fråga om råd (det vill säga någon som faktiskt omfattas av beslutet) så det otroligt frigörande att själv bestämma, själv göra, själv ta konsekvenserna. Och den där bisaken att få ta all äran själv, det smakar ganska gott det med.

 

5 Responses to “Det blir så fint så fint så fint…”

  1. Nini Says:

    Det är underbart när man man får planera saker, i fred. Utföra dem, i fred och sen få hejdlöst mycket beröm!

    Så blir man dessutom lite extra glad varje ggn man tittar på det man åstadkommit 🙂

  2. Ms.Take Says:

    Långt ifrån en bisak, det 🙂

  3. beerbelly Says:

    Låter riktigt bra. Starkt att klara det själv. Hoppas du trivs/kommer trivas.

  4. Annalyza Says:

    Hej Å.
    Har läst din sida ett tag, sedan i våras någon gång.

    Och jag undrar en sak. Hur kändes när du kom till din lägenhet i Stockholm, den du köpt utan att se den?

    När jag läste att du köpte din lägenhet via internet så tänkte jag liksom bara – wow – kan man göra så?
    Sedan började jag fundera, försökte komma på saker man kunde göra utan att inspektera först som skulle kunna vara värre.

    Gifta sig utan att ha sex först verkar ju mer korkat, men det är det ju många som gör…

    Äsch. Skit samma.
    Är du nöjd?
    Var den som du trodde?

  5. Å Says:

    Mmm, det är skönt när det blir fint! Lovar bildbevis om jag bara kan komma på hur man lägger upp bilder här…


Kommentera

