Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Till Jultomten, Nordpolen fredag, 23 november, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:30 f m

Kära jultomten,

Jag vet att du har väldigt många barn att tänka på, och att någon som närmar sig 30 med stormsteg kanske inte längre faller under begreppet barn, men jag har aldrig önskat mig något av dig tidigare så jag tänkte att du kanske kunde göra ett undantag. Om du tittar i dina listor så ser du säkert att jag inte är världens snällaste (eller ens världens näst snällaste) men jag tänkte att du kanske kunde ha överseende med det också. För jag tycker faktiskt att alla borde få önska sig en sak när det är jul, och att den önskan borde slå in, om personen ifråga verkligen behövde det.

Så, snälla jultomten, i år önskar jag mig lite julefrid. Jag begär inte att allt ska vara lugnt kring mig, jag förstår att det är omöjligt, men jag skulle vara så tacksam om åtminstone inget krisade i år. Jag är extra orolig för mr. J, som du säkert vet är sjukskriven efter vår separation, så titta gärna till honom lite. Mamma och pappa är ju som de är, det vet du ju, men om du kan se till att ingen av dem får något utbrott just vid jul så vore jag tacksam. Min syster är jag inte så orolig för, men för säkerhets skull så kan du väl kolla till henne också.

När det gäller mig själv så ber jag inte om så mycket. Det gör inget om jag blir lite sjuk, jag överlever, och jag kan fortsätta stå ut med all värk efter olyckan. Men jag vore tacksam om jag slapp bli gravid inom den närmsta tiden, och det vore även bra om du kunde titta lite på lederna, för de har börjat krångla igen. Allergichockar och sådant går bra, även utslag och lunginflammationer, men vi kanske kan hålla oss där i år, om det går bra för dig.

Så, det gör inget om julen inte blir vit kära jultomte, och jag behöver inga julklappar. Ge mig bara lite lugn och ro, så lovar jag att vara en snäll flicka.

Tack för att du tog dig tid!

Varma julhälsningar,

Å, Stockholm, Sverige

 

3 Responses to “Till Jultomten, Nordpolen”

  1. beerbelly Says:

    Hoppas verkligen han lyssnar. Fint skrivet och önskat.

  2. Erika Says:

    Nu håller vi tummarna att tomten har internet 🙂

  3. Alley Cat Says:

    Jag hoppas att din önskan om julefrid går i uppfyllelse!


Kommentera

