Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Saknad måndag, 10 september, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 7:18 e m

Och jag tänker på allt jag kommer sakna.

Vårt sätt att prata, våra ord, våra uttryck. Ovanan att lägga till ett s i slutet av alla ord och att översätta allt så att det blir svengelskt. Christmust. Mornas. We scream, you scream, ice cream. Din hand på mig. Ditt sätt att se på mig. Dina ögon som skrattar mer än någon annans ögon kan skratta. Hur du vet vad jag tänker utan att jag behöver säga någonting. Och hur du alltid överraskar. Våra semestrar. Ditt tålamod när det gäller saker jag fascineras över. Din fascination över saker jag inte förstår men som jag älskar att höra dig prata om. Din mat. Våra jular.

Men så tvingar jag mig själv till att tänka på allt det där andra. Det som gör att vi hela tiden hamnar här. Det som gör att jag behöver något annat. Och jag tvingar mig själv att se förbi dig och se mig. Att jag kan vara jag utan dig. Att det finns en Å även utan mr. J. Och så gråter jag, över det jag lämnar, och över det jag förlorar.

Kanske är det en sorgeprocess jag måste gå igenom.

Jag är inte van att gå igenom sådana utan dig.

 

4 Responses to “Saknad”

  1. beerbelly Says:

    Det är troligen något man måste gå igenom som du säger. Mer konstigt om du inte sörjde alls enl mig. Helt ok att sörja oavsett hur det är med det också.

  2. Li Says:

    Tycker det är bra att du gråter, man ska leva alla sina känslor. Som du skriver så finns det så mycket skönhet och glädje i minnena också och stänger man av för att inte känna sorgen tappar man nog en del av det också.

  3. Å Says:

    BB: Mmm.

    Li: Jag vet, och någon gång kommer jag nog kunna se tillbaka på dem och le, istället för att gråta.

  4. baglady442 Says:

    Men ooohh, det där var ju jag då också. med en egen Mr J, men med samma svåra beslut att ta.

    Men nu är han en vän, en nära vän, men med allt mindre inflytande i mitt liv.


Kommentera

