Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

BB frågar hur jag mår måndag, 3 september, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:07 e m

Det är svårt att förklara hur trött jag är just nu. Hormonerna bara sprutar ur öronen på mig och jag sover i stort sett konstant, när jag inte måste vara vaken det vill säga. Mr J bara skakar på huvudet och påpekar sådär lite småirriterat att det är väldigt konstigt att alla symptom kommer så snabbt när det gäller mig, men så är det, allt kommer på en gång.

Jag har lyckligtvis hittat något som fungerar någorlunda mot illamåendet. Det är ett band med en kula på som man har runt handleden (en på var handled). Egentligen spelar det ingen roll om det bara är bluff och båg men hittills har det fått mig att hålla mig på rätt sida om kaskadkräkningslinjen, och det är jag väldigt tacksam för.

Annars mår jag ganska ok. Tuttarna är ömma och lite större, och jag är lite kinkig med maten, men men, på det stora hela så lever jag. Helgen gick dessutom över förväntan. 75-årskalaset gick bra, och jag skämdes bara lite.

Så, på det stora hela klagar jag inte. Jag får ju skylla mig själv. Eller som min mamma så finkänsligt sa efter min kommentar om att jag inte förstår hur jag kunnat bli gravid den här gången:

– Förstår inte? Då kanske vi skulle sätta oss ner och prata om hur ett barn blir till Å, det verkar ju vara på tiden.

 

10 Responses to “BB frågar hur jag mår”

  1. Nini Says:

    Åh vilken supportive kommentar. Not.

  2. beerbelly Says:

    Skönt att det är bättre.
    Nej kanske inte så supportive, som nini säger, men lite kul åtminstone .. tror jag med distans.

  3. egon Says:

    oj. har läst ifatt mig lite nu och jag vet inte mer vad jag ska säga. jag hoppas det går bra den här gången, och att du inte behöver må så dåligt. och att de i din närhet irl stöttar dig.

  4. Å Says:

    Nini: Min mamma är inte känd som den största supportern i Sverige.

    BB: Jo, visst kan man skratta åt det (när det är som värst). Jag menar, vad är sannolikheten att en kondom ska spricka så minimalt så att det inte ens märks, precis när jag har ägglossning? Minimal antar jag. Så man får väl säga att Mr J är en jävel på att skjuta skarpt. Och att jag är som gjord för att bli gravid… Men det är mer gråt än skratt, det är det, just nu i alla fall.

    Egon: Jag har bra med stöttning. Inte från min familj men från mina vänner. Och de är ju den familj jag har valt själv…

  5. beerbelly Says:

    Ja, jag ber om ursäkt. Det förstår jag att det är. Jag har konstig humor ibland. Helt onödigt av mig att skriva det. Hoppas du vet att det inte är illa menat även om det blir fel ibland.

  6. Å Says:

    BB: Du behöver inte be om ursäkt. Någonsin. Jag vet att du aldrig menar något illa…

    Och visst skrattar jag åt det ibland, som igår till exempel, när jag satt på toa och var tvungen att kräkas i handfatet samtidigt, då kunde jag inte låta bli att skratta åt eländet efteråt.

  7. Nini Says:

    *s*
    Ibland kan man inte annat än skratta åt misären. jag hade nog skrattat oxå lite. Sen. Inte just när jag kräktes, men sen…

  8. beerbelly Says:

    Tack. Hoppas på fortsatt bättring.


Kommentera

