Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

En gång är ingen gång, två gånger är? fredag, 31 augusti, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:51 f m

Ingen graviditet är den andra lik, sägs det. Konstigt, för hittills har allt varit skrämmande likt förra gången. Båda gångerna upptäckte jag att jag var gravid på en torsdag, på lunchen, på jobbet. Båda gångerna kom misstanken av att brösten kändes svullna på morgonen och att jag inte kunde äta frukost. Båda gångerna visade graviditetstestet inte ett svagt utan ett väldigt starkt plus-tecken. Båda gångerna kräktes jag upp allt jag ätit fr.o.m. torsdag eftermiddag och framåt. Båda gångerna skämdes jag, hade jag ångest, och ville bara försvinna.

Men men, jag måste ju ta mig igenom det här också. Det finns ju inget annat val. Fick läkartid 17/9 (åh nej, Göteborg har inga väntetider alls) så jag får förbereda mig på några jobbiga veckor. Så, idag ska jag inhandla åksjuketabletter, grapefruitjuice och Ritz salta kex, det var det enda som funkade någorlunda förra gången.

Och så ska jag sätta in en spiral, om det går, samtidigt med aborten, trots min allergi. För kondomer fungerar tydligen inte för mig. Att leva i celibat kanske går ett tag, men jag måste ju vara realistisk, jag är ju inte 85. Men måste jag, så måste jag, för en tredje gång, det klarar jag bara inte.  

 

5 Responses to “En gång är ingen gång, två gånger är?”

  1. Nini Says:

    Hmmm jag tror fortfarande att du ska höra av dig till forskarvärlden och kolla om du kanske är superfertil på nåt sätt 🙂

  2. Å Says:

    Ja, kanske skulle det hjälpa någon annan…

  3. beerbelly Says:

    Otroligt. Vad trött jag blir när man hör sådana väntetider.
    Kan ju inte förstå eller knappt försöka.
    Men håller på dig det vet du.
    Sådana där dagen efter piller är inget alternativ? (inte nu förstås men som alt till spiral..)

  4. Å Says:

    BB: Dagen efter piller kan man inte använda regelbundet, det mår inte kroppen bra av… Och p-piller funkar inte alls för mig, jag mår kasst hela tiden när jag äter det.

  5. Shadow Says:

    Här har man varit ute och rest i några dagar, och så kommer man tillbaka för att läsa igen sig på din blogg och får då denna bomb levererad.
    Du vet var jag finns om du behöver prata.


Kommentera

