Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Vänner… fredag, 17 augusti, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:33 e m

När jag gick på universitetet var vi fyra tjejer som allt som oftast gjorde grupparbeten och pluggade till tentor tillsammans. Vi var (och är fortfarande) extremt olika varandra, och jag kan inte riktigt svara på varför just vi drogs till varandra, eftersom vi egentligen knappt har något gemensamt.

Vi träffas fortfarande, ungefär var sjätte vecka, och vi träffas alltid tillsammans. En och en har vi nämligen skittråkigt, det är bara när vi är alla fyra som vi har kul. Vi träffas alltid på restaurang, äter gott, dricker gott, och pratar, mest om mig, för av någon anledning är det alltid i mitt liv det har hänt mest.

Fastän vi har väldigt liknande utbildning har vi gått åt väldigt olika håll karriärsmässigt. S, är revisor, P är inköpare, A är controller, och jag är marknadsförare. S och jag har ungefär samma karriärsambitioner, även om S är villig att trampa över fler lik än jag, P och A är däremot helt ointresserade av karriären och tycker hellre om att diskutera recept och heminredning. P och S är båda extremt raka, P så rak att hon ibland kan låta otrevlig, A och jag är däremot lite mjukare även om jag i jämförelse med A kan ses som en diktator. P och jag har liknande inställning till motion och mat, dvs ät gott och träna så lite som möjligt och hoppas på det bästa, S och A är däremot träningsfanatiker och tänker mycket på vad de stoppar i sig. Ser ni varthän detta barkar? Vad jag föröker säga är att tillsammans kompletterar vi varandra, en och en är vi för olika för att stå ut med varandra.

Igår träffades vi på Avenyn, och oundvikligen kom så samtalet in på mig, som vanligt. S, P och A konstaterade att jag måste börja tänka som en singelkvinna nu. De har nämligen alla varit singlar till och från under vår tid som vänner, jag däremot aldrig, och därför anser de att de vet bättre än jag vad som är bäst för mig.

Tydligen bör jag snarast möjligast gå med i alla möjliga nätcommunities. Dessutom bör jag hitta ett fritidsintresse där jag kan träffa andra. Och om ett Ica i närheten anordnar en singelkväll så ska jag absolut gå dit och shoppa. Jag försökte förklara att jag inte alls är intresserad av det, att jag vill bara träffa nya vänner i Stockholm och varför kan inte bara saker ”hända”, måste allt vara så planerat?

Jag möttes först av tystnad. Sedan av skratt. Sedan av ett allvarsamt snack om att jag kan inte bara sitta och vänta på att saker ska hända för så fungerar det tydligen inte 2007. Man träffar tydligen inte bara vänner eller killar, man måste tydligen aktivt söka efter dem. Att jag och mr. J inte ens officiellt har separerat ännu, det var tydlige av sekundär betydelse.

Så, på av ovanstående tjejers begäran, kommer här deras beskrivning av mig i deras försök att aktivt söka efter VÄNNER (ingenting annat önskas just nu) till mig:
Å är en stark kvinna med åsikter om allt. Hon pratar mycket och gärna, alltid med glimten i ögat. Hennes största styrkor är hennes envishet, hennes generositet och hennes passionerade syn på allt. Dessa är även hennes största svagheter.

Man finner oftast Å i följande miljöer: på jobbet, framför tv:n, i sängen, i telefon. Man finner henne mer sällan på gymmet eller i träningskläder. Hon kommer fömodligen synas ute oftare nu än tidigare, då hon tröttnat på parliv, men det betyder INTE att hon kommer ta emot gratisdrinkar, hon dricker nämligen hellre öl.

Å känns lättast igen på ljudet av hennes klackar. Hon går nämligen bestämt, inte varsamt, och klackarna låter därför relativt högt. Å är vacker, har en utstrålning som inte går av för hackor och hon är en sådan som man märker när hon går in i ett rum. Hon har dock något svårt för kroppsberöring, och känner sig inte bekväm när främmande människor tar på henne. Om detta händer får främmande människor höra ett och annat väl valt ord.

Å:s framtidsplaner är oklara. Hon vet inte riktigt var vägen ska ta henne, så hon är öppen för de flesta förslag.

För mer information, leta i stjärnorna.
/Tjejerna

 

7 Responses to “Vänner…”

  1. tebasile Says:

    ja med den beskrivningen hade jag iaf velat bli din vän 🙂 bara att jag inte bor i sverige för tillfället 😉

    Och du, jag tycker INTE man måste leta aktivt… det gör iaf inte jag…

  2. Å Says:

    Hahaha. Jag vet inte riktigt varför de tycker att det är så viktigt för mig att snabbt hitta nya vänner i Stockholm. Men jag har en känsla av att de är oroliga för mig. Och det är ju gulligt. Antar jag 😉

  3. beerbelly Says:

    Kanon beskrivning :). Fortsätter(?) gärna som nät vän. Vet inte vad som kunde fått mig att vilja sluta med det iofs..(såg tom en del gemensamma hobbies hehe)
    Låter som bra förslag från kompisarna men kanske inte allt på en gång ? Tempot är upp till dig förstås.
    Kan man inte spontant planera så täcker du in allt?
    Lycka till.

  4. Nini Says:

    Klockren beskrivning med lika delar allvar som humor 🙂

  5. Å Says:

    bb: Hahaha. Ja du, jag gör som vanligt tror jag, jag förlitar mig på ödet, och låter det som ska hända hända…

    Nini: Ja du, jag hade kanske lagt till lite andra egenskaper om jag själv fick beskriva mig, men det fick jag ju inte, så…

  6. beerbelly Says:

    Låter bra. Man kan ju vänta med att knuffa ödet tills det behövs.

  7. Nini Says:

    Klart du hade men det är ju det som är grejen, att du inte fick 😉


Kommentera

