Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Välkommen hit – lämna logiken vid vägtullarna måndag, 6 augusti, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 6:18 e m

Stockholm, nu får du ta och ge dig. Allvarligt talat. ALLVARLIGT TALAT.

Jag tänkte att jag skulle köpa en liten lägenhet. Jag tänkte att jag skulle köpa en etta, alternativt liten tvåa. Det blir bra tänkte jag, vad fasiken, jag tjänar ju bra. Men nej. Nejnejnej. När Å ska göra någonting, då är det väl klart att det blir köpfrenzy. Det känns som jag har hamnat vid reabordet på Ullared fast någon har istället för Rea -50% har skrivit Köphets +500%.

Det området jag främst har tittat på är Kungsholmen (några vänner som vet något har tipsat att det är därifrån jag smidigast kommer till mitt jobb, och smidighet är viktigt för mig, så jag tänkte att det nog blir bra där). Jag kollade runt lite, tittade på köphistorik och så, och snittpriset har legat runt 55 000 m2. Det blir bra tänkte jag.

Men vad tror ni har hänt kära läsare? Folk har blivit som galna. Just nu går de lägenheterna jag tittar på (via hemnet, jag har ju inte tid att åka upp) på 70 000 m2 och uppåt. Det innebär att det i stort sett blir billigare i månaden att bo på ett något sämre hotell varje natt, än att bo i en etta på 40 m2. Är det bara jag som tycker att det här är extremt märkligt? Va? VA?

Jag menar, man kan inte bo två personer en längre tid på 40 m2, det är omöjligt, då går man varandra på nerverna. Och singlar över 35 vill väl ändå bo lite större, eller? Alla under 35 kan inte ha rika föräldrar/fått ett superarv/har lika hög lön som jag, så var fan finns logiken? Vem är det som har råd/lust att betala så här mycket? Jag fattar ingenting.

Andas Å, andas. Du fixar det här. I värsta fall får du bli Stockholms vackraste uteliggare. Hmm, någon som vet hur många par skor en kundvagn kan tänkas rymma?

 

One Response to “Välkommen hit – lämna logiken vid vägtullarna”

  1. Shadow Says:

    Låter som i Manictown!


Kommentera

