Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Ibland är det jobbigare än annars torsdag, 2 augusti, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:14 f m

Vi sitter i bilen på väg hem ifrån vår gamla hemstad där vi har spenderat de senaste dagarna. Folk har frågat hur vi mår, jag har sagt bra, mest för att jag inte vet vad jag ska svara. Vi lever sida vid sida, vi gör det mesta tillsammans, men samtidigt planerar vi båda för ett liv isär. Det är konstigt, men nödvändigt. Oftast går det jättebra, ibland bryter någon av oss ihop. Båda försöker anpassa sig för att göra det så enkelt som möjligt, men ibland går det bara inte. Igårkväll var en sådan gång.

I bilen hem idag sitter vi tysta. Mr. J kör, jag läser. Radion fyller tystnaden. Plötsligt kommer den, och mr. J frågar lite försiktigt: Är det så här det är? Först är jag tyst, sedan säger jag ja. Resten av de kvarvarande 15 milen åker vi i tystnad. Han tänker på sitt, och jag är bara alldeles blank i huvudet. Så är det också ibland.

 

One Response to “Ibland är det jobbigare än annars”

  1. Ms.Take Says:

    Halleluja, vilken underbar låt. Vilken passande text. Det rann en liten tår…


Kommentera

