Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Vi ska nog få ett bra liv ihop söndag, 29 juli, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:09 e m

Igår så skulle vi då äntligen träffas, du och jag, på tu man hand. Du och jag, som snart ska hålla varandra i handen, ligga sida vid sida, fnittra, gråta, göra allt, visa allt, dölja allt, vi skulle äntligen ses på riktigt. Du var lite bångstyrig, kunde inte riktigt bestämma dig för vad du ville, bjöd på den ena överraskningen efter den andra, och jag, jag smakade lite försiktigt på dig, försökte känna om du var söt eller salt, om du var het eller kall, men jag hittade aldrig riktigt svaret. Vi skrattade tillsammans, sådär som man gör när man inser att vi, du och jag, vi kommer nog bråka med varandra lite i början, inte riktigt komma överens men ändå någonstans acceptera varandra, och vi höll varandra lite på avstånd, sådär som man gör bakom tryggheten av ett par solglasögon. Jag är inte lättflirtad viskade du, jag svarade högt och tydligt att; vet du vad, det är inte jag heller. Vi kom överens om att vara oense, vi kom överens om att det här få ta den tid det tar, vi kom överens om att kärlek vid första ögonkastet kanske inte är det viktigaste utan kärlek som växer fram kanske är finare, bättre, djupare? Och mitt i vårt möte, när jag naket tittade på dig, visade mig, så insåg jag, att jag är hellre ensam än väntandes. Så jag bad om ursäkt, försvann en liten stund, skrev mitt sms, tryckte på skicka och log.

Stockholm, du är inte i mitt hjärta än, men vi, du och jag, vi ska nog bli lyckliga tillsammans.

 

6 Responses to “Vi ska nog få ett bra liv ihop”

  1. tjugosex Says:

    Å(h)! Nu har jag läst hela din blogg från början till nu. Du är cool. En del av det du precis gått igenom känner jag igen, men inte allt. Tack för att du delar med dig. Det hjälper!

  2. Å Says:

    Tjugosex: Cool? Ok. Tack antar jag…

    Och det gör mig glad att mina erfarenheter/betraktelser/nonsens hjälper dig. Har faktiskt aldrig slått mig att mitt skrivande kan hjälpa någon annan än mig själv.

  3. maza Says:

    Men välkommen till Stockholm då! Man blir kärare och kärare för varje dag som går, tro mig…;)

  4. Nini Says:

    Exakt! Du kommer tycka om Sthlm, ge det ett halvår eller så…

  5. Å Says:

    Maza och Nini: Jag får väl lita på er antar jag, även om jag närmar mig staden med viss tvekan.

  6. Nini Says:

    Ääääh tvekan-scmekan!! Jag finns ju här, och du kommer hitta massa fler trevliga människor. Lovar!!


Kommentera

