Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Om att bryta ihop, och att komma igen måndag, 23 juli, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:38 e m

När natten blir lång och tårarna inte vill sluta strömma,
när tankarna bara vandrar men aldrig finner något mål,
när klumpen sitter i halsen och gör det svårt att andas,
när migränen aldrig vill ta slut,
när ingenting är roligt och det gör ont att skratta,
när jag inte längre känner igen mig själv,
då, har vägen kommit till sin ände.

Nu separerar mr. J och jag. Vi gör det på vårt sätt, i vår takt. Jag har bara en önskan och det är att mr. J ska komma ur det här på bästa möjliga sätt. Det får kosta vad det kosta vill, för jag älskar fortfarande honom mer än jag kan förklara med ord. Däremot skiter jag fullständigt i hur det går för mig. Jag klarar mig, jag landar alltid på fötterna, även om jag ofta slår mig hårt på vägen ner.

 

12 Responses to “Om att bryta ihop, och att komma igen”

  1. Fröken Fisk Says:

    Håller med föregående talare.
    kram

  2. Anonymous Says:

    Klart att du inte ska skita i hur det går för dig. Jag kan precis nada om relationer etc men viss själviskhet känns nödvändig vid uppbrott. Du vet vad som blir bäst för dig förstås.
    kram.
    //bb

  3. Shadow Says:

    Det är verkligen inte din sommar i år. Många “olyckor”.
    Den senaste är dock förmodligen väl genomtänkt och jag hoppas att du har gjort rätt val.
    Jag tror att du blir starkare av detta. It just takes some time…

  4. Den där Jenny Says:

    Babyälsk, har gått med hjärtat dunkande hårt i bröstet för dig de senaste dagarna. Du vet var jag finns. Kram, kram, kram.

  5. Nini Says:

    Försöker skicka flera ton positiv energi till dig, mentalt.

    Kram!

  6. Alley Cat Says:

    Å!

    Inte skita i hur det går för dig själv… Ingen tvivlar på att du är stark. Att du är en överlevare. Glöm dock inte bort dig själv i kaoset. Vådra ditt hjärta, ta det varligt och ta hand om dig själv ordentligt!

    Du är en fin människa – glöm inte det!

    Kram

  7. Å Says:

    BB: Jag gör det som känns rätt och det känns inte överhuvudtaget rätt att vara självisk, så den vägen tänker jag inte vandra.

    Shadow: Jag lärde mig för länge sedan att allt som inte dödar härdar. Men jag är trött på att härdas, så nu tänker jag bara att allt som inte dödar, dödar inte.

    Jenny: Jag vet.

    Alley Cat: Fin människa? Well, därom tvistar just nu de lärde.

    Tack ni andra, ni värmer mig med varje kommentar…

  8. Å Says:

    Och tacket var självklart till alla, inte bara till ”ni andra” 😉

  9. haren Says:

    Kram och stryk over haret.

  10. Ms.Take Says:

    Ännu mer värme till dig. I stora lass. Du är stark, ni har gjort så mycket ni kan. Din omtanke om J är, vad du berättat tidigare till trots, så innerligt värmande.

    Att du känner och vet att du klarar det, betyder att du gör det. Även om jag kunde önskat dig att slippa få ännu mer mörbultat och förhårdnat skinn…

    *kramar*

  11. Å Says:

    Haren: Tack!

    MsTake: Innerligt värmande? Oj, nu blir jag innerligt varm…


Kommentera

