Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Han alltid min, jag alltid hans. tisdag, 17 juli, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:06 e m

Det fanns en tid då jag på hundra meters avstånd kunde känna igen ljudet av hans moped, även om nästan alla de andra killarna hade samma märke. Det var sommar (somrarna var alltid hans) och jag satt i mitt rosa flickrum och väntade. Ibland satt jag ute på stenmuren och väntade, spanade bortåt vägen, lyssnade efter mopeden, längtade och trånade. Han kom varje dag, med det varmaste leendet, mjukaste händerna och brunaste hyn. Och han fick mig att le, sådär så att hela hjärtat log, fastän jag visste att lyckan var kort, och att lyckan skulle ta slut.

Vi tjyvbadade på utomhusbadet och vi hånglade i timmar, trevandes, ovant, men alltid lika passionerat. Jag skrev brev lika långa som innerliga. Han skrev aldrig någonting, men han spelade in kassettband fulla med kärlek. Han var det finaste som fanns, det vackraste, det underbaraste, det som alltid fick mitt hjärta att slå lite snabbare och mina ben att darra lite lätt.

Tolv år senare kan jag bara konstatera en sak. För mig kommer han alltid vara sommar, och sommar kommer alltid lukta som honom.

 

4 Responses to “Han alltid min, jag alltid hans.”

  1. Anonymous Says:

    Låter trevligt 🙂
    //bb

  2. Nini Says:

    Mmmmm härligt… 🙂

  3. Å Says:

    BB och Nini: Ja…

  4. Alley Cat Says:

    Undrar om inte de allra flesta har något som är sommar… Underbart!


Kommentera

