Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Bionda, on her way torsdag, 5 juli, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:41 f m

Min syster är ute och tågluffar runt i Europa. Hon kallar det sin självständighetsresa. Vi pratar i telefon varje dag (jag är filtret mellan henne och släkten, så att hon slipper få 200 samtal per dag) och då och då kommer det lite lustiga mail och eller sms. Jag gjorde samma resa det året jag fyllde 18, fast med en kompis, hon gör den nu, som 24, själv.

Hon har det bra, det hör jag lång väg. Hon växer, det hörs ännu tydligare. Hon börjar leva, och det får mig att andas lite lättare.

Idag fick jag följande sms:
”Man kan ju inte anklaga italienarna för att inte vara flirtiga. Nyss försökte en kyssa mig när jag sov.”

Jag ler, tänker på min resa. Plötsligt slår det mig, så jag ringer upp och säger:
-Du, var försiktig.

Italienare är nämligen farliga för ett svenskt kärlekstörstande hjärta, Italien, som romantikens land är ännu farligare, men italienska, detta av gudarna skapade språk, det är farligast av allt.

 

8 Responses to “Bionda, on her way”

  1. Nini Says:

    Omg! Va spö han skulle få när jag vaknade!!

  2. Å Says:

    Hahaha. Hon hade stirrat lite ilsket, det hade fungerat ganska bra det också…

  3. Nini Says:

    Bra där! Go syster 🙂

  4. tebasile Says:

    o, italienska. jag blir störtkär när vemsomhelst pratar italienska. farligt farligt farligt!!

  5. Anonymous Says:

    Knepiga tjejer 😉
    //bb

  6. Nini Says:

    Jag skulle säga att portugisiska knäcker italienska any day…. men å andra sidan räcker det med en gotlänning för att jag ska bli knäsvag 🙂

  7. Å Says:

    Tebasile: Jag blir kåt jag..

    BB: Nej då, vi är enkla.

    Nini: Ja, gotländska är mycket fint. Norrländska med…

  8. Anonymous Says:

    Nej du har så rätt .. inte ett dugg konstigt att det räcker med ett språk eller dialekt 😉 Spelar ingen roll vad som sägs eller hur han beter sig då…Jag säger igen och som alltid att det är omöjligt att förstå kvinnor.
    //bb


Kommentera

