Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Fan jävla skit söndag, 1 juli, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 1:12 e m

Ibland blir jag så trött, så trött, så trött på att jag är så klantig. I mars köpte jag en ny mobiltelefon, inte för att jag behövde en utan för att den var så söt. Nej, ni kan inte få veta vilken modell det är, för sådant lägger jag inte på minnet. Den var fin, den var tunn, den var vikbar, den var dyr, väldigt dyr. Funktionsmässigt var den däremot värdelös. Men men, när en flicka åtrår något så åtrår hon något.

Anywho, mobilen crashade efter två veckor. Jag höll på att föra över nummer till telefonboken när den låste sig, stängde av sig, och sedan sa tack och adjö. Så, den fick åka till mobilsjukhuset för reparation. Tydligen hade hela kretskortet dött, hur det nu är möjligt efter två veckor. Och sedan började en evighetsväntan på ett kretskort som var tvunget att importeras från landetlångtborta.

Jag fick tillbaka mobilen för två veckor sedan, men eftersom jag inte har varit hemma fick jag mobilen i min hand först i söndags. Igår ställde jag så min resväska på mobilen, som jag hade lagt på golvet för att laddas. Den yttre bildskärmen gick åt helvete. Glas överallt.

Nej, jag har ingen specialförsäkring. Nej, garantin täcker inte det. Så nu får den åka tillbaka till mobilsjukhuset. Jävla klantiga Å.

 

17 Responses to “Fan jävla skit”

  1. erik Says:

    Nokia 7390. Mörkbrun.

  2. Å Says:

    Erik: Fel! 😉

  3. erik Says:

    Hmm. Motorola?

  4. erik Says:

    MOTORAZR…. V3XX!

  5. Å Says:

    Erik: Vet inte, kommer ju inte ihåg sådant. Men det var den dyraste, den som hade mest fåniga funktioner (typ blev blå och så) och som var sötast.

  6. erik Says:

    Det är lite svårt att gissa när du inte vet svaret.

  7. Å Says:

    Erik: Jamen give a girl a break, nummer 1: jag bad dig aldrig gissa,
    nummer 2: jag sa redan från början att jag inte visste svaret,
    nummer 3: hmm, jag har inget nummer tre. 😉

  8. Nini Says:

    Själv har jag mördat TVÅ datorer på mindere än ett dygn. Lovely! 😐

  9. Å Says:

    Nini: Jag vet, men du, om det hjälper, så satte jag mig på mina hörlurar på tåget hem så de gick sönder också…

  10. Nini Says:

    *s* lägg av? Det här är ju inte sant… Både du, jag, Ms Take och tebasile verkar ju blivit jinxade av elektronikgudarna just nu…

  11. Shadow Says:

    En Sony-Ericson då?
    Du, jag tror att det var ett tecken på att du inte bör resa någonstans. Resväskan alltså…

  12. Å Says:

    Nini: Ja, det är helt sjukt.

    Shadow: Men det var då fan. Vad spelar det för roll vad det är för märke??? Men jag har kollat upp nu, frågat någon som vet, och det är en Motorola Razor Maxx V6 (med reseravtion för eventuella missförstånd av beteckningen mellan mig och någon som vet)

    Ja, förmodligen, men hur ska det gå till, jag är ju alltid på väg.

  13. Nini Says:

    Hahaha dessa märkesfixerade killar! Jag nöjde mig med att du sa att den var fin och du blev kär 🙂

  14. erik Says:

    Å: Typiskt, jag gissade fel.

    Nini: Jag vill bara ha rätt, det är mitt märke och är det en fixering så är jag märkesfixerad!

  15. Å Says:

    Nini: You see it my way. Nini + Å = forever…

    Erik: Ok då, jag är ju faktiskt lika dan. Men du Erik, du hade inte rätt, du hade FEL FEL FEL!!! Hahahahaha.

  16. Nini Says:

    Abselut 🙂

    Erik: Ja det är en märkesfixering. Helt klart. Men det är ok, jag lovar!


Kommentera

