Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

01:26 onsdag, 20 juni, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 1:26 f m

Det är tyst. Jag åker ensam genom dimman, mot skymningen.
Jag gråter utan tårar, snyftar utan ljud, av insikten som slår mig.

Det finns bara ett val jag vill ha, och det är valet att slippa välja.
Och det är det enda valet jag inte kan få.

 

9 Responses to “01:26”

  1. Anonymous Says:

    Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner…sa en klok person en gång i tiden… men ändå…Val är aldrig enkla eftersom man oftast får avstå från något annat…/ Jisses Amalia

  2. Å Says:

    Jisses Amalia: Eller så sätter man sig i trappan och väntar på något som man själv inte kan sätta orden på.

  3. Anonymous Says:

    Hmm jag kanske borde leta i bloggen men eftersom jag är lat så.. Vad funderar du på?
    (btw jag tar rulltrappan..)
    Sen är inget val också ett val ibland ..
    //bb

  4. Å Says:

    BB: Ibland är jag tydlig, ibland otydlig. Nu är jag otydlig, medvetet, för jag funderar på så mycket.

    Jag vill också ta rulltrappan, men i mitt hus finns det ingen.

    Och inget val kan vara val men kan även vara uppskjutet val, eftersom förhoppning att slippa välja finns.

  5. Anonymous Says:

    Men då väljer du ju att skjuta upp det…
    Kanske inte ska tjata mer om det..

    Liten tröst som jag brukar tänka på vid besvärliga val:
    Dels att det måste vara bättre att välja själv.
    Dels att människans psyke är så ”smart” konstruerat att vilket val man än gör så kommer man efter en tid att ha övertygat sig själv att det var rätt 🙂 (stämmer i teorin åtminstone).

  6. Nini Says:

    Det värsta är att om man inte aktivt väljer så kan effekten bli ett passivt val. Och det är kanske inte alls det val man helst ville välja ändå. Om man hade fått fundera lite till…

    Förstår du hur jag menar?

  7. Å Says:

    Anonym som jag tror är BB: Ja, det är nog sant. Får fundera vidare på den…

    Nini: Ja, jag förstår, men hur kan man både fundera lite till och samtidigt aktivt välja?

  8. Nini Says:

    Det kan man bara till en viss punkt. Sen väljs det åt en. Det gäller att tajma den brytpunkten helt enkelt.

    Missar man det får man inte ens klaga om det valet som blir är fel. För man gjorde inte ett aktivt val när man hade chansen…

  9. Å Says:

    Nini: Mmm. Jag vet.


Kommentera

