Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Gå mot strömmen fredag, 1 juni, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:47 f m
Trots mitt yrke så ger jag sällan (kanske aldrig?) modetips här på bloggen. Men idag känner jag mig manad:
Flickor, våga vägra leggings.
Ja, de är i modebilden, men nej, det är inte snyggt och det gör er inte unika. Om ni nu måste använda dem, så köp den nedhasade varianten som fortsätter ner över hälen och går halvägs till fram till tårna. Använd dem till pumps.
Själv använder jag främst den här varianten till mina tunikor/klänningar:

(Bild från Wolford.de)

Det flickor, är kanske inte unikt, men betydligt sexigare än att fastna i leggingsträsket…

 

12 Responses to “Gå mot strömmen”

  1. Jenny Says:

    Våga vägra leggings, you say? Gaaahhhh, vet inte om jag klarar.

  2. Å Says:

    Men du som är one of a kind… Ta ett djupt andetag och bara våga (eller köp den längre varianten, den kommer bli stor i höst så då är du ju först)

  3. erik Says:

    De kanske får vara silvriga, guldiga, chockrosa eller skrikigt gula? Med i modebilden och lite unikt på en och samma gång?

  4. Ms.Take Says:

    Hear hear!
    Avskyr, AVSKYR leggings
    Strumpor, så mycket vackrare, och vad man KÄNNER sig sexig…

  5. catarina Says:

    Jag kör half n half. Avklippta stayups. Som leggins fast ändå inte.

  6. Å Says:

    Erik: Nej, det är fortfarande fult. Det skär av benet, skapar en konstig taxliknande illusion och inte ens guldfärgade kan komma ifrån det faktumet.

    Ms.Take: Vi tycker lika, som alltid. 🙂

    Catarina: Eh, ok, men gör inte det allt ännu värre? Jag menar, förstöra riktigt snygga strumpbyxor och göra dem fula?

    Och jag köper inte stay ups, utan stockings som kräver srtumpebandshållare, det ger den totala känslan av sexighet tycker jag…

  7. erik Says:

    Å: Såg mer till ”tro-inte-att-jag-är-som-alla-andra”-kaxiga aspekten i guldfärgade än benets form. 🙂

  8. Å Says:

    Erik: Det säger ju bara ”jag vill vara lite annorlunda, men vågar inte vara helt stöpt i en annan form”. Men du får tycka om precis vad du vill!

  9. erik Says:

    Å: Alla måste ju ha en jacka också, och det ändå som kan påverkas är jackans utseende. Fast leggings är ju mindre nödvändigt än en jacka. 😉 Nej, jag kan tycka att stilar är fina men när de blir så väldigt vanliga tycker jag inte att de fina längre, även om de kan vara det i sig. Men som ovan, då kan de återgå till att vara fina genom att vara annorlunda t.ex. genom färger. 🙂

  10. fröken K Says:

    Vad fan är leggings? 😀

  11. Å Says:

    Erik: Du kan inte jämföra leggings med jackor som grupp. Om du sa att alla måste ha exempelvis en träninsoverallsjacka, så kanske argumentet skulle hålla, men inte nu. Alla kanske måste ha någon typ av strumpbyxor, men man måste inte ha leggings. Dessutom, tro mig, om 2 år kommer de se tillbaka på sina leggings och undra vad fasiken de tänkte…

    Fröken k: 🙂

  12. erik Says:

    Nej, det var en ogiltig liknelse, därav reservationen som följde. 🙂


Kommentera

