Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Room for improvement torsdag, 24 maj, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:36 f m

Jag må ha fina bröst och en snygg rumpa, och i 99 fall av 100 fokuserar jag på det, men ibland går det inte. Idag önskar jag att jag vore välsignad med midja, anklar och lockigt hår.

Igår provades det nämligen badkläder inför Beach 2007. Need I say more?

Synen jag möttes av var, hmm, låt oss säga allt annat än smickrande. Jag kunde inte låta bli att skratta. Herregud, hur kan jag ha så sned självbild?

Ni vet de där programmet med de två engelska stylisterna som byter ut en hel garderob till kvinnor som har felaktig självbild? Kvinnor som tror att de är tjockare än de är, fulare än de är, osv… Jag behöver inte byta ut min garderob (eller jag behöver ju alltid addera till min garderob) men jag kanske borde se över hur jag egentligen ser ut naken. Påklädd är jag vacker som en sommardag, men naken, ja, det lämnar lite mer att önska.

Jag har vad som på engelska kallas för skankles. Det innebär rent krasst att jag inte har några anklar, vaderna slutar helt enkelt där fötterna börjar. För att komma runt det problemet i påklätt tillstånd använder jag alltid väldigt höga klackar, vilket skapar en illusion av att jag har anklar. Men hur löser man detta i naket tillstånd?

Lovehandles är kanske inte vad jag skulle säga att min brist på midja beror på. Jag är helt enkelt i stort sett jämnbred från axlar till höfter (nu överdriver jag lite, men…). I påklätt tillstånd är detta enkelt att komma runt. Jag använder mycket figursydda kläder, som i snittet ger en illusion av att ge mig en midja. Dessutom lägger jag fokus på bröst och rumpa, det brukar lösa det mesta. Men det funkar ju inte alltid när man är naken eller när man är iklädd badkläder…

Slutligen, jag är fruktansvärt avundsjuk på människor med lockigt, svallande hår. Mitt hår är platt. Jätteplatt. Försök locka det och vad händer? Efter två timmars lockande och tre flaskor hårspray så krävs det enbart två sekunder utomhus och håret återgår till sitt naturliga tillstånd. Tupering är det enda alternativet jag har, men det sliter ju tyvärr sönder håret. Tack och lov är ju inte detta ett problem som ökar när jag är naken, det är ju ganska konstant.

Så åter till gårdagens dilemma. När jag såg mig själv i spegeln (helkropps, varför överhuvudtaget visa barmhärtighet) insåg jag att jag börjar likna (usch och fy) min faster och min farmor. Alltså gick jag upp klockan sex imorse och gav mig ut på en löptur. Jag har dessutom bestämt mig att från och med nu inte äta onyttigt. Jag ska gå fram och tillbaka till jobbet varje dag. Jag ska unna mig själv åtta timmars sömn. Jag ska…. eh….who am I kidding, det här håller väl en vecka, sen återgår jag till att beundra brösten och rumpan igen. Och det är ju snyggt att vara blek, så jag kanske kan stryka badsäsongen helt?

 

10 Responses to “Room for improvement”

  1. Ms.Take Says:

    Om någon kommenterar din pallör kan du alltid kontra med att du är miljö och cancermedveten, och för övrigt en skandinavisk skönhet som hellre månbadar 🙂

  2. Å Says:

    Bra idé. Eller så säger jag attjag är släkt med Nicole Kidman…

  3. erik Says:

    E tycker att Å:s bröst låter fina, men bara för att de låter fint så vet E inte hur de ser ut eller känns.

  4. Å Says:

    E: Vet inte riktigt hur jag ska svara på din kommentar.
    Tack?
    Eller, ok?
    Eller, vad menar du?
    Eller, vill du känna?
    Eller, back off?

    Eller ska jag bara le åt dina ordgåtor som vanligt?

  5. erik Says:

    Den enda tanken var att du skulle le, precis som jag gör nu när jag läser dina frågealternativ.

    Varsågod.
    Titta inte på mig, jag vet inte?
    Har absolut ingen aning vad jag menade.
    Har inte tid att åka till Oslo/Göteborg.
    Ok, bara jag får fortsätta att läsa din blogg.

    Och det är inte helt okomplicerat att kommentera en persons, som man aldrig har träffat, bröst på dennes blogg. Men ibland måste man försöka det komplicerade för att locka till leende.

  6. Å Says:

    Då ler vi, tillsammans, ståendes, som vanligt.

    (Har inte tid? Du vet inte vad du missar. Hahahahaha)

  7. erik Says:

    Å, hur skulle inte det se ut, om jag åker till Gbg, går fram till dig på centralen, känner på dina bröst och sedan åker hem igen?

    Eller om jag går fram till fel person och känner på hennes bröst?

  8. Å Says:

    Jag tror att det skulle se ganska roligt ut. Oavsett om du klämmer på rätt persons tuttar eller inte.

    Det skulle vara som en revival av Benny Hill…

  9. Shadow Says:

    Och där rök mina chanser att få se bilder…

  10. Å Says:

    Nej nej, ge mig några veckor så är vi back on track…


Kommentera

