Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Min syster, fröken "men" tisdag, 15 maj, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 7:26 e m

Jag kan inte göra min syster nöjd. Det är helt omöjligt. Någonstans har hon ärvt några procent av mammagenen så enligt henne är aldrig någonsin något helt bra.

Å: Hur var helgen?
Lillasyster: Bra, men det….

Å: Hur är nya jobbet?
Lillasyster: Bra, men ibland…

Å: Är jag inte fin i min nya frisyr/klänning/bil?
Lillasyster: Jo, men…

Och även om jag vet att hon beundrar mig (i hennes ”Boken om mig”-uppgift i 9:an var jag hennes största idol) så blir jag tokig på att hon aldrig kan säga något utan att lägga till ”men”.

Pratade precis med henne i telefon.
Å: Vad gör du?
Lillasyster: Läser din blogg.
Å: Är den bra?
Lillasyster: Jo den är bra, men…

I rest my case.

 

4 Responses to “Min syster, fröken "men"”

  1. Sussilago Says:

    Hejsansvejsan!
    Fastnade för din blogg för ett tag sedan, och la därför just in en länk till dig på min egen blogg. Tänkte att det var roligt att veta om det. 🙂

    Kram och hej!

  2. Å Says:

    Jaha, det var ju kul. Kram på dig också!

    (Ser du syrran, det finns folk som tycker att jag är bra!)

  3. lillasyrran Says:

    Självklart gör många det, men … 😉

    Du är bäst syrran. Tro inget annat. Varför skulle jag annars kämpa så envist med att bli som du?

  4. lillasyrran Says:

    Och förresten! Boken om mig var i sexan. 😉

    Så du hade alldeles rätt, men …


Kommentera

