Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Hjälp mottages tacksamt! tisdag, 15 maj, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:55 e m

Idag ser du ut som Audrey Hepburn Å, fast utan lugg, men med nätstrumpor.

I take pride in my appearance. Vad fasiken, jag jobbar ju ändå i modebranschen. Men, det är inte viktigt att vara vacker, det är viktigt att vara genomtänkt i min bransch.

För några år sedan, medan jag studerade, var jag ”hon som alltid byter frisyr”. Det fick jag sluta med när jag började jobba, eftersom affärsfolk jag träffade inte kände igen mig från gång till gång, så nu är jag ”hon med strumpbyxorna”.

Jag har hur många par strumpbyxor som helst. De ska vara mönstrade, eller på något annat sätt speciella, annars tycker jag inte att de är kul. Bäst gillar jag lösa stay ups som kräver strumpebandshållare, då känner jag mig extremt sexig. Poängen är att strumpbyxorna ska matcha resten av min outfit.

Idag har jag t.ex. på mig en svartvitblommig 50-talsklänning med båtringning. Till detta guldpumps. För att matcha bär jag svarta nätstrumpor med små små guldtrådar. Igår hade jag på mig svarta shorts, svarta pumps och en vitgrönprickig topp. Till detta svartvitgrönrutiga strumpbyxor. Ser ni ett mönster?

Men nu till problemet. Lagret börjar ta slut eftersom strumpbyxor tyvärr har en förmåga att gå sönder i tid och otid. Och eftersom majoriteten av de skandinaviska kvinnorna är så förbaskat tråkiga när de gäller strumpbyxor (jag vill ha solbrunt, tack) så är utbudet här i Norden tyvärr ganska så litet. Det är för länge sedan jag var i en riktig storstad (London, New York, Paris, Rom) så jag har inte kunnat fylla på. Jag håller på att bli tokig, det begränsar hela mitt varande (skratta inte, detta är ett allvarligt problem).

Så, är det någon som ska iväg snart som skulle kunna tänka sig att köpa strumpbyxor till mig? Jag lovar att ni kan få se dem på som tack (alternativt står jag för era kostnader, välj själva).

 

6 Responses to “Hjälp mottages tacksamt!”

  1. lillasyrran Says:

    Syrran! Vi har nästan på oss samma kläder idag. Bortsett från strumpbyxorna då.

  2. Å Says:

    Jasså? Ja du brås ju på den bästa…

  3. lillasyrran Says:

    Ja, jag gör väl det! 😉

    Sen skulle jag ta det som VÄRLDENS komplimang att se ut som AH! Hon är fin hon. Det är du med.

    Den enda jag får höra (ständigt och jämt) att jag liknar är Kirsten Dunst. Och när jag använder den där omförvandlaren som räknar ut vem man är lik så säger den samma sak.

  4. systeryster Says:

    Jag kan köpa strumpbyxor till dig om du vill. Men du måste säga vart jag skall gå och vad du vill ha. Jag är inte speciellt bra på att shoppa, (om det inte gäller take-away) så du måste micro manage mig 🙂

  5. Å Says:

    Åh, vill du? Vad glad jag blir. Vart ska du? Var kan jag maila dig?

  6. systeryster Says:

    Jag ska ingenstans, jag bor i London 🙂 Maila till Ms Takes mail, mmms.take@gmail.com så ger hon dig mail adressen till mig.


Kommentera

