Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Helgen… måndag, 7 maj, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:26 f m

Det var skratt och det var allvar det var titta titta på mig och det var jag gömmer mig här bakom för du ser alldeles för bra. Det var nostalgi och det var framtidstro och du vi måste prata om det här och nej nu låtsas jag inte om att du vet bättre än jag vad som är bra för mig. Det var 30-årsfest och det var prata sönder män och det var sluta prata sönder män du gör dem alldeles förvirrad. Det var utgång och det var ingång till Silicon valley och det var malplacering och rätt placering och det var kissa i buskar utanför slottet och vara 14 och det var sitta i soffan och dricka vin och prata politik och vara 35. Det var sol och det var moln och det var långa promenader och det var bara sitta still och titta på TV. Det var hetsiga diskussioner om våldtäkt och det var fan du får mig alltid att tycka likadant ändå så det är lika bra att du säger vad jag ska tycka från första början. Det var erbjudande om trekant och det var räddning från galningar som erbjöd trekant och det var sms hem till pojkvän och vän som är pojke och flicka som kanske kan bli mer och det var nu får du leda mig för jag hittar inte längre och det var helvete varför tar jag på mig så här jävligt höga klackar. Det var vaknandes med en sudokutidning mellan benen och en penna i nacken och ångest över samtal och skrattandes över svarta luckor. Det var kramar och det var titta på foton och det var restaurangbesök och laga mat tillsammans. Det var 500 ombyten och det var tålmodigt väntandes på 500 ombyten och det var skoshoppandes och det var bakfylla både i plånbok och i huvud.

Det var underbart.

 

4 Responses to “Helgen…”

  1. Shadow Says:

    Låter ju som en ganska fullkomlig upplevelelse det där.

  2. Ms.Take Says:

    Som det skall vara, precis som det skall vara.
    Vackert så 🙂

    wordver: yenql-yenkillen, så passande =)

  3. Å Says:

    Mmmm. Jag bara ler hela tiden.

    Men att läsa ut yen-killen från yenql är nog en bedrift bara du Ms.Take kan lyckas med (även om min Anders är makalös på att få mig i balans) 😉

  4. persimon-erik Says:

    trots att stycke ett säger samma sak som stycke två, var jag glad över att få stycke ett och inte bara stycke två. även om det hade varit hemligare med bara stycke två.


Kommentera

