Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Så går jag i en cirkel, för att jag väljer det onsdag, 25 april, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:55 f m

Jenny-intervju-sökare, scrolla ner. Mina vanliga läsare, ni kan fortsätta läsa…

Det blev dubbelbokning igår, så jag intervjuade Shadow direkt efter Jenny (hann inte redigera hans intervju igår så den kommer förhoppningsvis under dagen). Shadow var inget enkelt intervjuobjekt eftersom han vände alla frågor mot mig istället. Han var inte enkel, men han var bra. I slutet av intervjun frågade han mig hur gammal jag var.

Å: 27
Shadow: Bästa åldern för att börja bygga på något.
Å: Bygga på vad?
Shadow: En framtid.

Hans kommentar satt sedan som fastetsad hela natten. Jag kunde inte sova. Han må inte vara en grubblare (enligt egen utsago), men jag är det, så vad annat kunde jag göra.

Bygga på en framtid.

Det är inte det jag gör just nu. Karriärsmässigt, sure. I privatlivet, njae.

Jag undviker framtiden, jag vill inte planera, jag vill inte bekräfta men jag vill inte heller förneka. Jag trampar i kvicksand och jag sjunker. Så hittar jag ett rep och drar mig upp en bit men lik förbannat står jag kvar i kvicksanden. Jag har övat hela livet så jag har blivit duktig på att hålla andan och vänta på att något/inget/allt ska vända. Jag vänder andra kinden till, fan jag vänder hela mig till och jag tar och jag ger och jag, jag, jag kommer ingen vart.

H sa i helgen: Jag ser ju att du inte är lycklig.
Jag svarade: Vem har sagt att jag måste vara det?

Bygga på en framtid? Jamenvisst.

 

7 Responses to “Så går jag i en cirkel, för att jag väljer det”

  1. johannes Says:

    man måste inte vara det men allt blir så mycket lättare då. så du vet alltså. att inte vara lycklig innebär att man långsamt går sönder rent själsligt

  2. Å Says:

    Jag vet. Men kan man verkligen få allt? Kanske man bara kan lyckas med ett visst antal saker i sitt liv och sedan är det stopp? Och kanske är jag bara kräsen? Kanske skulle vilken annan människa som helst vara lycklig i min situation. Många kansken, men det är kanske de som hindrar mig.

  3. johannes Says:

    ledsen att säga det men du hittar bara på dumma anledningar till att du borde vara nöjd. visst, för någon annan kanske ditt liv skulle vara perfekt men det är helt ointressant. det är ditt liv. ibland sätter tryggheten upp hinder i ens liv men jag lovar att om du trotsar tryggheten kommer du bli lycklig och glad. dels för att du vågade, dels att att du nu är på väg. och pratar man om kärlek så måste man vara lycklig annars kan man lika gärna köra solo. kom igen nu å, dö inte. våga istället…

  4. Å Says:

    Eller så hittar jag på dumma anledningar till att inte vara nöjd. Vänta tills du får läsa herr Shadows intervju, du kommer förstå vad jag menar.

    Jag har i vanliga fall inga problem överhuvudtaget att trotsa trygghten, eftersom jag knapp har någon, men den lilla lilla jag har är svår att säga nej till. Så ja, jag är feg ibland.

    Men dö, det kommer jag aldrig göra. Kanske handlar det bara om att komma till en punkt där det helt enkelt bara inte går längre. Jag kanske bara måste se det här till slutet? Eller, så kanske det vänder?

  5. johannes Says:

    såklart kommer du inte dö, var ju mer en metafor -s- men har själv varit där med att inte vilja trotsa tryggheten. innan jag gjorde det var jag dock väldigt nära döden rent själsligt kändes det som. gränsen är tunn. att vänta på att det ska vända, nja jag tror inte på det. du måste själv göra något åt saken.
    men kanske försår jag mer efter S intervjuv

  6. Ms.Take Says:

    Hmmm. Någon vis person (som jag har glömt vem det var) sa någon gång:
    ”Mänsklighetens största förbannelse är att hon tror att lycka är normaltillståndet”

    För då blir liksom allt annat än lycka ett missLYCKAnde, eller hur?

    Sträva att uppnå lyckorus så ofta du kan, men slå inte dig själv över det inte är normaltillståndet, ok?

    /MsTake – Hithittad via skuggan

  7. Å Says:

    MsTake: Tack för mycket vettiga visdomsord. Följdfrågan blir ju bara vad som är en normal nivå av lyckorus över en viss tidspunk, eller hur?


Kommentera

