Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Vill jag spela ett spel, när jag redan vunnit en gång? fredag, 13 april, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:01 f m

Efter en flygtur t&r över dagen till några av våra butiker på Vestlandet, så satte jag mig på en uteservering, i solen, på Frogner, och njöt av ett (hmm några) glas vin. Vädret var underbart och eftersom jag har äntligen kommit till den tiden och platsen i mitt liv då jag faktiskt njuter av att sitta själv på en uteservering och läsa en bok, kände jag vårkänslorna så sakteliga komma.

Boken var ”The Game” av Neil Strauss. Jag är säkert den sista människan på jorden som fått upp ögonen för den här boken men jag har ju inte direkt hört till målgruppen tidigare (gör jag det nu? – kanske). Hur som helst påbörjade och avslutade jag boken där och då på uteserveringen.

Jag har ju tidigare nämnt att jag lätt fortrollas av människor som kan uttrycka sig, och det gäller konstigt nog särskilt om de kan det på engelska. Neil Strauss kan konsten till sin fulländning och historien (vare sig den är sann eller inte) totalfascinerade mig. Mitt bland allt folk kände jag hur jag började rodna (och jag rodnar aldrig) och ett leende satt som fastspikat på mina läppar. Jag ville ha mer, jag ville prova själv. Hela natten har jag så drömt drömmar, våta drömmar, och jag vaknade med en ljuv känsla som har förföljt mig hela morgonen.

Fan, vad är det som håller på att hända i mig? Hmmm, fortsättning följer.

 

Kommentera

