Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Kunder… onsdag, 11 april, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:56 e m

Har precis suttit 20 minuter i telefon med en helt omöjlig kund. Problemet? Hon var helt övertygad om att en vinterjacka hon köpt från oss (som hade en fuskpälsrand) eventuellt kunde vara bärare av fågelinfluensaviruset. Det spelade ingen roll vad jag sa; att vi inte använder päls överhuvudtaget i våra plagg, att ingen någonsin har blivit smittad av kläder som transporterats från Asien, att alla våra plagg genomgår rigorösa kontroller, etcetera etcetera; hon ville ha bevis (på papper) att så inte kunde vara fallet. Min lösning? Jag hänvisade till smittskyddsinstitutet och la på så snabbt jag bara kunde.

Nu ska jag ta ett allvarligt snack med vår växel. Screening av inringande kunder verkar inte riktigt fungera, eller hur?

 

2 Responses to “Kunder…”

  1. Shadow Says:

    Hehe, sköna människor det finns!Hehe, sköna människor det finns!

  2. Å Says:

    Sköna och sköna, påhittiga i alla fall…


Kommentera

