Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Påskpyssel måndag, 9 april, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:29 f m

Det tog sin tid, närmare bestämt 5 dagar, men nu är det rent i all skrymslen och vrår. Jag fick ta mr J till hjälp (som vanligt) men nu är det klart. Vi har gått igenom alla garderober, lådor och skåp och sorterat ut, rensat och städat. Nu finns det inte en enda sak som inte har en plats och allt ligger i perfekt ordning.

Och jag blir upphetsad bara jag pratar om det.

Jag har nämligen en ”något” sjuklig fascination över ordning och reda i lådor och skåp. Jag bryr mig överhuvudtaget inte om det ligger högar med saker på golvet, så länge det är ordning och reda i lådorna och skåpen. Mr J tycker tvärtom, vilket har lett till en under det senaste året långsam förändring till hans fördel. Numera är dock balansen återställd.

IKEA besöktes tre gånger för inköp av diverse förvaringslösningar vilket resulterade i att allt numera prydligt ligger i lådor/burkar/hurtsar. Igårkväll gick jag så runt och njöt, öppnade skåp efter skåp, drog ut låda efter låda och riktigt myste. Sjuk i huvudet? – jamenvisst, men det är väl ingen fara så länge jag har sjukdomsinsikt, eller?

Så, med två dagar kvar av semestern är så frågan vad jag ska göra nu. Hmmm, undrar när IKEA öppnar…

 

2 Responses to “Påskpyssel”

  1. Anonymous Says:

    Fick ett litet leende på läpparna när jag läste det här.. själv är jag precis likadan. Kan ha det hur stökigt som helst i lägenheten, vilket det oftast också är, men är hysterisk med mina backar och lådor i garderoben som oftast är märkta. Dessutom får jag lyckokänslor när jag sorterar in papper i pärmar.

  2. Å Says:

    Så skönt. Då är jag inte ensam då… 😉


Kommentera

