Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jag kan banne mig själv onsdag, 28 mars, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:49 f m

Jag har en Renault Mégane CC, sänkt med kjol, 18″ LM-fälgar och tonade rutor. Jag tycker den är förbannat snygg, och även om Renault har lite tantvarning över sig så känner jag mig alltid som härskarinna över vägbanan när jag kör min underbara bil.

I lördags hade jag lite bråttom när jag skulle hem till min gravida vän. Jag kom med matleverans, eftersom hon var i nöd, så jag fick ta första bästa parkering. Det var trångt. Riktigt trångt. Men jag är även härskarinna över fickparkeringar så jag girade runt lite och parkerade ganska så snabbt och smärtfritt (trots kjol och höga klackar).

När jag kliver ut ur bilen står två killar och applåderar.
– Det trodde vi fan aldrig du skulle klara.
– Jävligt bra jobbat.
– Här får du en öl.

Så nu går Å, härskarinna över vägbanor och fickparkeringar, runt i Oslo med en oöppnad öl i handväskan och funderar på om det är så man bäst imponerar på män nowadays. I så fall borde jag inte ha några besvär om jag en dag skulle bli singel…

 

3 Responses to “Jag kan banne mig själv”

  1. Anonymous Says:

    lär mig fickparkera så jag kan imponera på min sambo som parkerar lika snyggt som du, fast utan kjol och klackar. /frk K

  2. Å Says:

    Ok, snabb genomgång:

    1. Ställ in din vänstra sidobackspegel så att du ser bra i den (om du inte redan har gjort det).
    2. Ställ dig parallellt med den främre bilen, avståndet ska vara max en meter.
    3. Ratta om fullt.
    4. Backa långsamt tills du ser den bakre bilens båda strålkastare i den vänstra sidobackspegeln.
    5. Vrid ratten så att du kan backa rätt bak.
    6. När så är möjligt, ratta om ratten helt åt andra hållet så att du hamnar rakt i fickan.
    7. Klart!

    Svårt att beskriva med ord men jag misslyckas aldrig. Lycka till!

  3. johannes Says:

    Respekt!


Kommentera

