Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Idag kom den första tisdag, 13 mars, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:10 e m

Fina fina M är gravid.

Jag är så glad för henne, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte känner lite vemod också. Hon ringde precis, nervös för hur jag skulle reagera och lite skamsen för att hon inte berättat tidigare, och det visade sig att hon just idag är i exakt samma vecka + dag som jag var när jag gjorde min abort.

Ödets ironi antar jag.

Men jag tänker vända på detta. Jag tänker se det här som något positivt. Nu får jag bearbeta det hela på riktigt, på ett positivt sätt. För M, till skillnad mot mig, kommer inte bara försöka, utan hon kommer att bli världens bästa mamma. Och hennes D, han kommer göra så gott han kan. Så fastän tårarna rinner, så rinner de över ett leende på mina läppar.

 

Kommentera

