Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Im back torsdag, 22 februari, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:55 e m

Idag frossar jag i mat och godis och dricka och bakelser och allt jag kan få tag på. Till frukost åt jag fiskbullar och inlagda päron (det enda jag hade hemma) bara för att jag faktiskt kunde! Tack gode gud för att illamåendet har släppt.

Nu sitter jag och letar nytt jobb. Jag måste byta företag, och helst land när jag ändå håller på. Vad tror ni om Irland? Återgå till gamla invanda trakter? Eller ska jag ta mig tillbaka till Göteborg för gott? Eller ska jag göra något helt annat? Men hur desperat får man vara? Jag har alltid haft väldigt starka principer när det gäller vilken bransch jag ska jobba i. Men nu rycks det från tvivelaktiga håll. Är tex tobakindustrin helt omöjlig att arbeta för? Går det att försvara för sig själv?

Igår avgick Prodi. Det fick mig att tänka på italienaren. Jag har väl aldrig sagt att han försvann ur bilden? Det gjorde han i alla fall. Men jag får sms och email ibland. Det gör ont, för jag vet att han lider. Jag önskar att jag aldrig hade satt honom i den här situationen, det var inte rättvist. Men känner jag honom rätt så finns det nog tillräckligt med tröstpriser runt hörnet för att han ska kunna gå vidare. Jag hoppas bara att han inte fastnar där igen för han vill egentligen ha mer, han har bara så svårt att erkänna det.

Mr J kom hem på lunchen med pannkakor, grädde och sylt till mig. Jag känner att jag börjar bli förälskad på nytt i honom. Och det gör mig så glad.

 

2 Responses to “Im back”

  1. fröken K Says:

    allt ordnar sig gumman. stanna i norge. vi behöver dig.

  2. Shadow Says:

    Alltid svårt att sadla om när man har varit ute på vift ett tag. Om bara bara Göteborg hade varit en något mer utpräglad affärsstad, så hade jag nog flyttat hem. Eller kanske inte…


Kommentera

