Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Torsdagstankar torsdag, 15 februari, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:37 e m

Livet går vidare. Överallt rullar allt på som vanligt. Och även om jag mår fysiskt och psykiskt sämre idag än för några månader sedan, så finns det andra saker som upptar mina tankar.

Jag förundras över den norska logiken att inte ploga bort snö från trottoarer etc utan bara sanda ovanpå snölagret. Det är väl därför fotriktiga, vadderade (heter det så?) vinterkängor är så otroligt populära här. Jag snubblar däremot runt i sörjan. Fåfängdheten sitter för djupt.

I mitt badrum luktar det mögel. Jag har på alla sätt försökt bli av med lukten. Jag har skrubbat i alla avlopp, använt klorin, spolat vatten, bett till gud, ja allt, men lukten bara kommer tillbaka. Illamående+illaluktande badrum=kräkningar, så jag undviker att gå på toaletten in i det längsta. På fredag kommer Mr J som räddaren i nöden. Han ska köra hem mig till Göteborg och ta bort lukten.

Jag har upptäckt den danska gräddosten. Vet inte om den finns i Sverige (har aldrig sett den) men till kvällsmat igår åt jag gräddost och drack vatten. Hur gott som helst.

Slutligen kan jag meddela att en fiskmås flyttat in på balkongräcket utanför mitt kontorsfönster. Den vandrar fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag undrar vad den tänker på. Av någon anledning får den mig att bli sugen på korv. Jag tror det beror på en artikel jag läste en gång. Det är konstigt vad hjärnan bestämmer sig för att lägga på minnet ibland…

 

2 Responses to “Torsdagstankar”

  1. Shadow Says:

    Dansk gräddost är fin. Finns även att köpa här borta. Svårhyvlad dock. Man får använda en sådan där hyvel utan själva spaden.

  2. Å Says:

    Inte om man har haft den i kylen ett tag, då går det ganska bra även med en vanlig. Svensk husman – släng dig i väggen 😉


Kommentera

