Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Vilse tisdag, 9 januari, 2007

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:07 e m

Jag är inte bara vilse mentalt, utan även ibland fyskiskt.

I fredags tog det mig 5,5 timma att åka mellan Sarpsborg och Göteborg. För er som inte vet det är det en sträcka på ca 20 mil. Jag åkte fel inte en, inte två utan tre gånger. Ha då i åtanke att jag har en navigator. Jag trodde jag var i närheten av Lysekil när jag plötsligt åkte över riksgränsen in i Halden. Att jag åkte norrut, inte söderut, kunde jag inte alls utröna från navigatorn som dessutom inte förstod att ett vägras hade skett och som därför vägrade komma med något annat körförslag.

Och så krockade jag. Med en stolpe.

Idag gick det lite bättre. Sträckan Göteborg-Oslo tog endast 5 timmar. Den brukar i vanliga fall ta 3,5 timme så en förbättring har ju ändå uppnåtts.

Anyway, I hate vägras.

 

3 Responses to “Vilse”

  1. fröken K Says:

    en sån tur att du inte skadade dig. vad hade vi gjort utan dig?

  2. Å Says:

    Vilka vi? Du är nog den enda som följer den här bloggen slaviskt. Inte ens min syster har läst allt. 😉

  3. Anonymous Says:

    vi menas med mig, jag själv och min sämre hälft. /frk K


Kommentera

