Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jeg elsker Norge onsdag, 20 december, 2006

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:53 e m

Besöket tog tre minuter. Läkaren var hur trevlig som helst, hon tittade mig i halsen, sa: ”Det är ingen poäng att ta en odling, den kommer ändå inte visa något, så jag ger dig pencillin på direkten”. Efter kom så standardkommentaren ”Hur länge vill du vara sjukskriven?” (allt på norska såklart).

Å, världens mest plikttrogna människa, men som för tillfället är förbannad på sin chef, sa ”till årskiftet”. Så länge har jag aldrig varit sjuk. Och för en halsfluss, hahaha.

Jag kommer förmodligen få dåligt samvete imorgon och jobba hela helgen och hela nästa vecka med, men vad fan, det var skönt för stunden. Och det bästa är att min chef blev ännu mer förbannad, vägrar prata med mig och sitter nu på sitt kontor och surar. Är det inte helt otroligt att mitt företag har lyckats få 87 butiker i Norge att fungera med en sådan VD?

Well, well. Oslo – Arrivederci! Göteborg, julfirande, Mr J och presenter: Here I come!

Tillägg efter publicering:
Jo förresten, jag har varit sjuk längre än såhär. Jag var väldigt sjuk väldigt länge som barn, men det är en annan historia.
Dessutom, i Norge får man 100% ersättning när man är sjuk. Så detta svider bara för mitt företag, inte för min julkassa…

 

Kommentera

